Ahogyan arra számítani lehetett, a BMW bejelentette: a Marussiától menesztett Timo Glocknak már ezen a héten, Valenciában lehetősége lesz arra, hogy kipróbálja a márka DTM-es versenygépét. A bejelentés egyelőre csak a tesztre tér ki, de egy versenyzőtárs Twitter-posztja alapján szinte biztosra vehető: már megvan a versenyzői szerződés is.
December közepén még csak a Marussia-tulaj Nyikolaj Fomenko tett célzást arra, hogy a csapat bizonytalan anyagi helyzete miatt talán kénytelenek lesznek fizetős pilótára cserélni a 2010-es indulás óta a csapat alapemberének számító németet. Vasárnap már maga az érintett szellőztette meg a sajtóban, hogy eljött a búcsú ideje, hétfőn pedig a hivatalos bejelentés is megtörtént: a csapat tájékoztatása szerint a szakítás ’kölcsönös megegyezésen alapuló’ döntés eredménye.
A világsajtónak csak néhány órája jutott pletykálkodásra, a BMW ugyanis már kedden délelőtt közölte: a héten, valenciában tartandó gyakorláson tesztelési lehetőséget biztosítanak a Forma-1-ből kiszoruló versenyzőnek. Ugyan a bajorok hivatalos közlése hangsúlyozza, hogy egyelőre csak tesztről van szó, amelyen a pilóta ’megismerkedhet’ az M3 DTM típusú versenygéppel, biztosra vehető, hogy már a versenyzői szerződés is létrejött.
Erre egy másik BMW-s, a hosszú távú versenyzés vilgában szereplő Dirk Müller világított rá. A német egy nappal a Marussia bejelentése előtt a Twitteren azt írta Glocknak: „Gratulálok, és üdvözöllek a klubban!” Erre Glock sokat sejtetően annyit válaszolt: „Pssszt! Köszönöm!”
„Örülünk, hogy felajánlhatjuk Timo Glocknak a lehetőséget, hogy megismerje a BMW M3 DTM-et Valenciában” – nyilatkozta a szériába tavaly visszatérő, s ott Bruno Spengler vezérletével kapásból bajnoki címet nyerő egylet sportigazgatója, Jens Marquardt. „Timo éveken át demonstrálta vezetői tudását és képességeit, főként a Forma-1-ben. Bizonyos szinten egyébként visszatér a gyökereihez azzal, hogy a BMW Motorsportnál tesztel.”
Glocknak valóban komoly BMW-s múltja van: a Forma-1 előtt megfordult a Formula-BMW-ben, ahol 2001-ben megnyerte a német bajnokságot, később pedig, a jordanes debütálás után, a Toyotánál és a Marussiánál lehúzott évek előtt a bajor márka gyári csapatának tesztpilótája volt. Kötődik a müncheniekhez Marquardt révén is, mivel a toyotás korszakában a szakember ott látta el a sportigazgatói tisztséget.
Glock érkezése egyébként újabb ékes bizonyítéka lehet annak a ténynek, hogy a DTM ázsiója jelentősen emelkedett a BMW tavalyi visszatérésével. Mint ismeretes, a bajorok vezető versenymérnöke a tavalyi szezonzáró óta Chris Dyer, aki korábban a Ferrari főmérnöke volt és Forma-1-es ajánlatokat elutasítva mondott igent a müncheniek hívására. Előfordulhat, hogy Glockkal együtt más, Forma-1-es múltú versenyzők is felbukkanak jövőre a DTM-ben: a ralibalesete óta lábadozó Robert Kubica például Valenciában Mercedest tesztel, de állítólag Heikki Kovalainen vagy épp Kamui Kobayashi is kiköthet a németországi székhelyű, a BMW melett Audikat és Mercedeseket is felvonultató bajnokságban.
Arról egyelőre csak találgatni lehet, hogy ki foglalhatja el Glock helyét az újonc Max Chilton mellett a Marussiánál. Ahogyan az ilyenkor lenni szokott, szinte minden volánvadász versenyzőt hírbe hoznak a csapattal, az viszont már korábban kiderült: az együttes vezetése Chilton leigazolása és Glock akkor még biztosnak tűnő szerződése ellenére is folytatta a tárgyalásokat a GP2 tavalyi ezüstérmesével, a jelentősebb szponzori pénzt is maga mögött tudó brazil Luiz Raziával.
Mivel a 23 esztendős sofőr hétfőn olyan képet töltött fel a Twitterre, amelyen a Sky boxutcai riporternője, Georgie Thompson bikiniben látható, sokan arra következtetnek, hogy Raziának gyanúsan jó kedve van és ez talán jelenthet valamit…