Valószerűtlen versenybaleset történt múlt hétvégén, Monzában, ahol egy 1997-es évjáratú Forma-1-es Benetton ütközött össze egy 2007-es, a Panoz által gyártott ChampCarral.
Ilyen incidens csakis egyetlen versenysorozatban valósulhat meg: ez a BOSS GP, azaz a „Nagy Nyitott Versenyautók” (Big Open Single Seaters) GP szériája, ahol dúsgazdag pénzemberek száguldozhatnak a különféle aukciókon vagy más helyeken megvásárolt versenygépekkel.
A balesetet a B197-es Benettont vezető Wolfgang Jordan és a ChampCarral induló Peter Milavec hozta össze, a Milavec autójára szerelt fedélzeti kamerának köszönhetően sikerült megörökíteni is. Az incidens körülményeinek részletezésébe nincs értelme komolyan belemenni: a felvételről jól látszik, hogy Milavec nem találja a helyét a pályán, Jordan pedig ott és akkor előz, ahol és amikor biztosan nem lenne szabad…
Kész szerencse, hogy mindkét pilóta sérülés nélkül megúszta a kalandot, igaz, a pénztárcájuknak biztosan fájdalmas lesz a monzai incidens: két ilyen veterán versenygép helyreállítása semmiképp nem ígérkezik olcsó mulatságnak.
A BOSS GP idei mezőnye egyébként változatos: három Forma-1-es Benetton mellett STR1-es Toro Rosso, R55-ös Jaguar, FW33-as Williams, FG03-as Forti és PS04B Minardi is található a rendszeres résztvevők fegyverarzenáljában. Érdekesség, hogy a Minardi ugyanaz a specifikáció, amellyel Baumgartner Zsolt is versenyzett 2004-ben, megszerezve az első és mindmáig egyetlen magyar Forma-1-es pontot.
A futamot is a Toro Rosso jogelődjének számító egykori faenzai kiscsapat autója nyerte, egy holland pilótával, bizonyos Frits van Eerddel a volán mögött. Mint a BOSS GP honlapja is megjegyzi: ez volt az első FIA-felügyelet alatt futó autóverseny, amelyen egy Forma-1-es Minardi konstrukciónak sikerült diadalmaskodnia.