Kockázatos játékba kezd a Lotus: miután a Red Bull a Malajziai Nagydíjon megdöntötte a McLaren tavaly felállított kerékcsere-csúcsidejét, az enstone-i egyletnél is szeretnék felpörgetni a papucsok lecserélésének műveletét. Mint azt több ízben is láthattuk az utóbbi egy évben, a jól bevált koreográfia évközi felforgatásáért nagy árat lehet fizetni…
Mint ismeretes, a McLaren tavaly a Német Nagydíjon 2,31-es másodperc alatt cserélte le az abroncsokat Jenson Button autóján, amivel csúcsot állítottak fel. Ezt döntötte meg a Red Bull legutóbb Szepangban, ráadásul a közlésük szerint több ízben is: Sebastian Vettel és Mark Webber első kerékcseréjét egyaránt 2,13 másodperc alatt hajtották végre, majd tovább gyorsultak és Webbernek egy 2,05, egy 2,21 és egy 2,26 másodperces cserét produkáltak.
Mivel a Red Bull az autó adataiból nyerte az időeredményeket, a rekord nem tekinthető hivatalosnak, arra viszont határozottan jó, hogy további gyorsulásra ösztönözze a csapatokat. Paul Seaby csapatmenedzser szerint ezen dolgozik az évadnyitó Ausztrál Nagydíjat Kimi Räikkönen révén megnyerő, Malajziában viszont haloványabban teljesítő Lotus alakulata is.
„Számomra és a csapat számára is az a legfontosabb, hogy a kerékcseréink versenyképesebbek, s ami még fontosabb, kiegyensúlyozottabbak legyenek. Meg kell adjuk az esélyt a versenyzőinknek arra, hogy tartani tudják a lépést az előttük haladó autókkal és eléjük tudjanak kerülni! Tudjuk, hogy képesek vagyunk erre. Ha fejben kellően magabiztosak, akkor nyugodtabbak és természetesebben dolgoznak a kiállások során. Mindent megteszünk ennek érdekében és biztosak vagyunk abban, hogy meglesz az eredménye” – idézte az ESPN Forma-1-es szakportálja a csapatmenedzsert.
szólj hozzá: Kerékcsere-rekord a Red Bullnál
Seaby szerint a Lotus szervizcsapata a héten körülbelül 40 kerékcserét hajtott végre az enstone-i gyárban, csiszolva a koreográfiát, ráadásul új felszerelések bevetését is tervezik. Mint arra az utóbbi egy évben több példát is láthattunk, az ilyen jellegű, évközi módosítások komoly kockázattal is járnak: tavaly a McLaren a németországi kerékcsere-rekord előtt számos alkalommal lebőgött amiatt, hogy a szezon kezdete után láttak neki a szervizművelet átvariálásának, ráadásul a brit szaksajtó a változtatásokat kiötlő sportigazgató, Sam Michael fejét követelte, idén pedig a Force India esete világított rá a buktatókra. A silverstone-i egylet az idei évtől vette használatba a más csapatok által már tavaly is alkalmazott, a művelet felgyorsításához elengedhetetlenül szükséges beépített kerékanyát, amelynek hibája Szepangban Adrian Sutil és Paul Di Resta kieséséhez vezetett.
„Kipróbáltuk az új hátsó emelőnket, amely azonnal sikeresnek bizonyult” – mondta Seaby. „Az autó hátsó részének felemelése máris gyorsabban megy. Tizedek lefaragásán dolgozunk, így minden apró részlet komoly különbséget teremthet. A legjobb kerékcseréink máris 2,4 másodperc alatt vannak, s képesek vagyunk rendszeresen 2,5 és 2,7 másodperc alatt lebonyolítani a cseréket éles körülmények között, ami nem rossz eredmény. A tolós kiállások, amikor néhány srác csak betolja az autót a megfelelő pozícióba, becsapósak, mert olyankor könnyebb a légkulcsot felrakni az anyára. Figyelembe véve azt, hogy próbálunk annyira valóságosak lenni, amennyire csak lehet, elégedett vagyok a fejlődésünkkel.”
A tét nem kicsi a Lotusnál, főleg annak fényében, hogy a különítmény a vb-cím elhódítására is esélyes lehet. Két forduló után Räikkönen 31 pontjával az egyéni tabella 2. helyén áll a Red Bull címvédője, a 40 egységet jegyző Sebastian Vettel mögött, míg Romain Grosjean 9 egységével a pontvadászat 8. helyén állomásozik.