Claire Williams semmi rosszat nem mond a napokban távozott technikai vezetőre, Paddy Lowe-ra, azonban az Osztrák Nagydíj pénteki napján nem lehetett nem leolvasni a csapatvezető-helyettes arcáról: abban reménykedik, hogy a gondok fő okozójának tartott brit szakember lelépése után a különítmény végre elkezdhet kilábalni a gödör mélyéről.

 

A Williams jelenlegi katasztrofális helyzete jól ismert, Paddy Lowe ezzel kapcsolatos szerepének hátterét pedig korábban taglalta az F+1 Blog. Dióhéjban: noha nyilvánosan a csapat sohasem bírálta, a paddockban mindenki a múltban a McLarennél és a Mercedesnél is világverő autók építését irányító brit mérnököt tette felelőssé amiatt, hogy a patinás alakult történelmi mélypontra süllyedt. A helyzet elmérgesedett, Lowe pedig márciusban kényszerszabadságra vonult: eltávolítani nem lehetett, ugyanis a szakember egy tisztességes adag részvénycsomaggal is rendelkezik, ráadásul tagja az igazgatótanácsnak is.

 

Paddy Lowe távozása után fellélegeztek a Williamsnél?


Miközben a Williams egyre mélyebbre süllyedt, a színfalak mögött ment a kötélhúzás a szakítás körülményeivel kapcsolatban: Lowe a pletykák szerint akkora pénzösszeget kért, amelynek kifizetésébe akár bele is roppanhatott volna a csapat, de végül csak megszületett a megállapodás, a napokban ugyanis bejelentették, hogy pontot tesznek végre a rapszodikus kapcsolat végére. A paddock-közvélemény ezt felsóhajtva nyugtázta, azonnal arra gondolva, hogy elhárult az utolsó akadály és végre a csapat egy új technikai vezető irányítása alatt elkezdhet fejlődni.

„Nem akarok belemenni a Paddy-vel kapcsolatos helyzet részleteibe, leszámítva azt, hogy távozott a csapattól és minden jót kívánunk neki a jövőre nézve” – mondta a Williamst irányító Claire Williams pénteki, a Red Bull Ringen tartott sajtóértekezletén, ahol jelen volt az F+1 Blog is. „Mi csak a jelenre és a jövőre összpontosítunk. Grove-ban, a központunkban nagy munka zajlik, mert minél hamarabb előre akarunk lépni, hogy a Williams a lehető legrövidebb idő alatt jobb helyzetben legyen. Egyébként nem 2020-ra vagy 2021-re akarunk csak fejlődni, szerencsére minden egyes napon javulunk. Szerencsére kompetens technikai személyzetünk van, akikkel együtt dolgozunk Paddy márciusi háttérbe vonulása óta és az utóbbi futamokon látható volt, hogy több fejlesztést is készítettünk, amelyek révén az autónk jobb lett és picit sikerült faragnunk a hátrányunkból. Arra törekszünk, hogy a nyári gyárbezárás előtt további újítások készüljenek. Az utóbbi néhány hónap borzalmasan nehéz volt számunkra, de jó azt látni, hogy végre jó irányba haladunk.”


Williams a technikai stáb irányításával kapcsolatban kifejtette, hogy Doug McKiernan főtervező, Adam Carter, az autó tervezéséért felelős főmérnök és Dave Robson, a versenytevékenységért felelős mérnök együtt irányítják a munkát. Arra a kérdésre, hogy szerződtetnek-e technikai igazgatót, Williams annyit felelt, hogy vizsgálják a lehetőségeket: „Szeretném tudni, hogy van-e olyan elérhető szakember számunkra, aki illene a struktúránkba” – mondta, és egyúttal méltatta a műszaki oldalon jelenleg helytálló három szakember munkáját.

Williams szerint az FW42 típusjelű konstrukció következő fejlesztési csomagja zömmel aerodinamikai jellegű fejlesztéseket foglal majd magában, és azt még a nagy nyári gyárbezárás előtt be fogják vetni. Ez azt jelenti, hogy- gyaníthatóan – a Hungaroringen láthatjuk majd első ízben Robert Kubicát és George Russellt a továbbfejlesztett versenygéppel. Ők nyilvánvalóan nagyon várják az újításokat: arra semmiképp nem szabad gondolni, hogy a lengyel-brit páros egyből utoléri a középmezőny alsó szegmensét, ám számukra már az is sokat jelentene, ha azt éreznék, hogy javult valamicskét az alattuk dolgozó járgány…

 hiszen a borzalmas lemaradás miatt az évad eleje óta kizárólag egymássa tudtak versenyezni. Azt persze n