Nagy a valószínűsége, hogy a McLarentől kirúgott Kevin Magnussen a hosszú távú versenyzés elitkategóriájában folytatja autóversenyzői pályafutását. A dán rövidesen tesztelhet a Porsche LMP1-es alakulatánál, amely jövőre biztosan nem tud aktív Forma-1-es pilótát indítani a Le Mans-i 24 órás összecsapáson.

 

Amit Ron Dennis elvett Kevin Magnussentől, azt Bernie Ecclestone visszaadhatja: mint ismeretes, a McLaren nagyfőnökének személyi asszisztense a hónap elején, a pilóta 23. születésnapjának reggelén egy e-mail formájában tudatta az északival, hogy a wokingi alakulat a jövőben nem tart igényt a tehetséggondozó programból kikerült pilóta szolgálataira, Mr. E egyik sokat vitatott döntése azonban újabb lehetőséghez juttathatja  a dánt. 

Az autósport világában nagy felhördülést keltett, hogy Ecclestone úgy állította össze a jövő évi versenynaptárat, hogy az ütközzön a Le Mans-i 24 órás viadallal, így biztos, hogy a Force India kötelékében hajtó Nico Hülkenberg nem szállhat harcba a Porsche kötelékében elért tavalyi győzelem megvédéséért. Pont ez jött kapóra Magnussennek, ugyanis az LMP1-es címvédő alakulat jövőre is három autót akar indítani a leghíresebb összecsapáson, ráadásul a hírek szerint formaautós nevekkel szeretnék feltölteni a pilótatriót: a 2014-es idényt a McLarennél végigversenyző, az idei évadnyitón Fernando Alonso helyére beugró versenyzőt már meg is hívtál egy tesztelésre.

„Már nagyon várom, ugyanis elég régen vezettem versenyautót, márpedig ez nem egy rossz járgány” – mondta Magnussen, aki november 10-11-én, Barcelonában tréningezhet a Porsche 919 Hybriddel. „A Porsche azért ajánlotta fel számomra ezt a tesztlehetőséget, mert talán lesz üresedés a harmadik autóban. Garancia semmire sincs, de a tőlem telhető legjobbat fogom nyújtani, ők pedig azt keresik, aki az elérhető legjobb.”

Hülkenberg tavaly Nick Tandy-vel és Earl Bamberrel együtt alkotta a győztes Porsche-triót, idén pedig Magnussen mellett második is szeretnék a különítmény kötelékébe kerülni. A gyári csapat színeiben versenyző  Mark Webber patronáltja, a GP2-ben szerepelt Mitch Evans is a kandidálók között van, de a német márka már azt is bejelentette, hogy az Indycar-ász Juan Pablo Montoyát is kipróbálják, mégpedig a november végén, Bahreinben esedékes tesztelésen.

Bár Magnussen nem titkolja, hogy szívesen csatlakozna a Porsche csapatához, azt is elismerte, hogy továbbra is a Forma-1-et tekinti az első számú célállomásnak. Túl sok lehetőség már nincs a királykategóriában, hiszen kizárólag a Manornál van szabad volán: „Gyermekkorom óta a Forma-1 volt az álmom, így nagyon nehéz lemondani róla” – mondta a pilóta, akinek az édesapja, Jan Magnussen is megjárta a legelitebb géposztályt. „Továbbra is dolgozunk a szóba jöhető lehetőségeken, de mint azt mindenki tudja, nincs túl sok szabad ülés. Mérlegelni kell a dolgokat, hogy lásd, mi a legjobb számodra. Van, amikor nehéz döntéseket kell meghozni, de szerencsére nekem még nem most kell ezt megtennem.”

A Forma-1-es közvéleményt megbotránkoztatta az eljárás, ahogyan a McLaren kitette a tehetséggondozó program korábban agyonajnározott rangidősét: Magnussen a bejelentést követő első pillanatokban nem cáfolta felháborodását, azóta azonban lecsillapodott és – bár ez nehezen hihető - saját bevallása szerint már nem haragszik a különítményre. 

„A McLarennek két remek pilótája van, mindketten világbajnokok, akiket meg akarnak tartani jövőre is. Mint a szezon kezdetén is mondtam, teszt- és tartalékpilóta semmiképp nem szeretnék lenni, márpedig ennek fényében nincs helyem a csapatban. Jövőre újra versenyezni akarok, semmi más nem érdekel. Vegyes érzelmekkel távozom a McLarentől, de annyira szeretnék versenyezni, hogy ez az érzés túltesz minden máson” – fogalmazott a dán, aki a wokingi csapat színeiben 19 nagydíjon vett részt, legjobb eredményét pedig mindjárt az első próbálkozásra összehozta: amikor debütáló futamán, a 2014-es Ausztrál Nagydíjon a 2. helyen intették le, akkor még úgy tűnt, hogy fényes jövő vár rá a Forma-1-ben…