Hiába tör-zúz Pastor Maldonado, a Forma-1 fekete báránya, a Lotus - érthető okokból – rendkívül elnéző a venezuleaival, a Renault-val kapcsolatban viszont szemlátomást fogy a türelem. Az F+1 Blog a Spanyol Nagydíj után Federico Gastaldi csapatfőnök-helyettest kapta el a barcelonai paddock forgatagában.
Maldonado a Circuit de Barcelona-Catalunyán is tovább építette romboló hírnevét. A szelídíthetetlen, balhés venezuleai ezúttal az időmérő edzésen elején, a 3-as kanyarnál mutatott be egy autópusztító bukást, így mért kör nélkül zárta a kvalifikációt és a leghátsó régióból volt kénytelen startolni, a futamon pedig összetűzésbe keveredett Marcus Ericssonnal: a 11-es kanyarnál koccantott kereket a Caterham újoncával és az incidens miatt mindketten lesodródtak a pályáról. Az incidens miatt Maldonado stop&go büntetést, valamint egy újabb büntetőpontot kapott, így – miután Gutierrez bahreini felöklelésért is kapott már hármat – összesen négy pontnál tart, s mint ismeretes, az új rendszer szerint 12 büntetőpontnál egyfutamos eltiltás következik.
Bár a versenyzőtársak közül sokan háborognak, a rajongók zöme pedig egy közveszélyes bohócnak tartja Maldonadót, a csapat egyelőre kardoskodik a 2012-es, Williams-színekben aratott meglepetésgyőzelme óta csak törést-zúzást produkáló dél-amerikai mellett. „Pastor ugyanolyan jó, mint bárki más ebben a mezőnyben. Bízunk benne és tudjuk, hogy hamarosan meg is fogja mutatni ezt” – mondta az F+1 Blognak Gastaldi csapatfőnök-helyettes, akinek szavain elképedni ugyan lehet, meglepődni viszont semmiképp: mindenki tudja, hogy a Lotus költségvetésének egy jelentősebb szeletét a venezuleai versenyzőt támogató állami olajtársaság szállítja.
Gastaldi nem volt ennyire hízelgő a Renault-val kapcsolatban, a szakvezető szemlátomást dühösen beszélt a francia motorgyártóról. Miután Romain Grosjean az 5. helyen zárta a kvalifikációt, úgy tűnt, hogy a barcelonai hétvégén bevetett új motorvezérlő szoftver jótékony hatással lesz az E22-es teljesítményére, a futam viszont már közel sem alakult ennyire jól a nyurga franciáknak: a hajtáslánc folyamatosan veszített az erejéből, így hiába autózott egy darabig a Ferrarik előtt, végül a 8. helyen intették le. Ugyan a csapat első pontjait így is sikerült begyűjteni, s a problémát az első vizsgálatok alapján egy állítólag gyorsan orvosolható szenzorhiba okozta, Gastaldi nem is próbálta leplezni a Renault-val kapcsolatos dühét.
„Még mindig nincs elég erő, tovább kell dolgoznunk, mert most sem úgy alakultak a dolgok, ahogyan arra számítani lehetett. Romain kitűnően teljesített, de az autó folyamatosan lassult, a teljesítmény egyáltalán nem kiegyensúlyozott. Tulajdonképpen újra kell építenünk az egész programot a Renault-val. Biztosak voltunk benne, hogy itt, Barcelonában már minden rendben lesz, de sajnos egyáltalán nem így történt” – háborgott a szakember.
Mint ismeretes, a Mercedes-dominancia árnyékában a Renault-ra egyre nagyobb nyomás nehezedik, a három motorszállító közül az új korszakot a leggyengébben indító franciákat egyre inkább ostorozzák az ügyfelek. A Red Bull a barcelonai hétvége kezdetén nyíltan nekiment a francia gyártónak, noha a Ricciardo-Vettel páros által összehozott 3-4. hely, valamint Vettel remek felzárkózása gyaníthatóan enyhítette a hidegháborús állapotokat. A Lotus mellett a Caterham is megfogalmazta elégedetlenségét, amire a Renault rafináltan azzal kontrázott, hogy az érintettek megnevezése nélkül megszellőztették: bizonyos csapatok notóriusan késnek a motorok árának fizetésével. Ezt persze senki nem vállalta, minden érintett hangsúlyozta: nem rájuk vonatkozik a Renault állítása.
Keserédes mosollyal járt-kelt vasárnap a barcelonai paddockban a francia márka nagykövete, a négyszeres vb-első Alain Prost is, aki az F+1 Blognak a Renault-üggyel kapcsolatban csak annyit mondott: "Az biztos, hogy Jean-Michel Jaliniernek, a Forma-1-es ügyekért felelős igazgatónak nincs könnyű dolga mostanság..."