Javában gyúr a 2015-ös Forma-1-es visszatérésre a Honda: a McLaren leendő exkluzív motorpartnere Tochigiben, a főhadiszálláson gőzerővel fejleszti 1,6 literes turbómotorját, amely miatt a riválisok egyre inkább fenyegetve érzik magukat.
A Forma-1-ben legutóbb 2008-ban szerepelt márka a Japán Nagydíj idején már közreadott egy hangfelvételt a készülő erőforrásról, s a napokban újabb hangminta érkezett a Tochigiben található fejlesztőközpont mélyéről.
A Honda komoly gondot fordít újabb F1-es korszakának népszerűsítésére és ennek jegyében nemrégiben egy olyan videót adtak közre, amely az első, 1964 és 1968 közötti, önálló konstruktőrként lehúzott éveket eleveníti fel archív felvételek segítségével. Eme videó végére szúrták be a jelenleg tesztpadon élesített 1,6 literes, V6-os turbómotor hangját.
Ahogyan arra számítani lehetett, a riválisok máris tartanak a japánoktól, ráadásul nem is teljesen alaptalanul. Míg a Ferrari, a Renault és a Mercedes a február 28-i, homologizációs határidő után a fejlesztések befagyasztására vonatkozó rendelkezés miatt csak kivételes esetekben eszközölhet módosítást a hajtóművén, addig a Honda - amelyre 2015-ig semmilyen előírás nem vonatkozik – kedvére variálhat, hasznosítva a többi gyártó jövő évi gondjaiból tapasztalatokat.
„Hosszasan egyeztettünk erről a többi gyártóval, de rájöttünk, hogy erre nincs megoldás” – magyarázta Stefano Domenicali, a Ferrari vezére az Omnicorse internetes szaklapnak. „Nem kérhetjük azt, hogy a Honda is fagyassza be a fejlesztéseket, mert rájuk most még nem vonatkoznak a Forma-1 szabályai, ráadásul egy ilyen lépéssel elriaszthatnánk azokat is, akik kacérkodnak a Forma-1-es szerepvállalás gondolatával. El kell fogadnunk, hogy a japánok komoly előnyt élveznek majd, elvégre is a szezon során megfigyelt gondokat tanulmányozva változtathatnak a motorjukon. Semmit nem tudunk tenni ez ellen.”
Arról egyelőre keveset tudni, hogy a Honda milyen programot bonyolít felkészülés gyanánt 2014-ben, az viszont valószínűsíthető, hogy pályatesztre – legalábbis a McLarennel – nem készülnek. Ezt Martin Whitmarsh, a wokingi csapat vezetője is megerősítette a Belga Nagydíj hétvégéjén.
„Nem tervezünk ilyesmit” – mondta a csapatfőnök akkor arra a kérdésre válaszolva, hogy egy korábbi McLarenbe építve tesztelik-e majd a Honda portékáját. „Manapság a hajtáslánc egy rendkívül komplikált rendszer. Úgy gondolom, hogy a gyártók rendkívül kifinomult tesztpaddal rendelkeznek, így a hajtásláncok fejlesztési munkálatainak zöme ott zajlik majd, nem pedig az autók hátuljába építve.”