Mi lesz Robert Kubicával? A Szingapúri Nagydíj óta ez a kérdés is foglalkoztatja az F1 világát, a válaszra azonban még várnunk kell. A lengyel pilótát hírbe hozták már a Haas istállóval, az F+1 Blog azonban Szocsiban megtudta: döntés egyelőre nincs, és arra valószínűleg még várni kell egy darabig.

 

Mint ismeretes, a modernkori sport talán legnagyobb visszatérését produkáló Kubica Szingapúrban jelentette be, hogy 2020-ban nem kíván az idén történelmi mélypontra süllyedő Williams istálló kötelékében versenyezni. Mivel a versenyzői helyek jóformán elfogytak, a dolgok jelenlegi állása szerint a lengyel legfeljebb harmadik pilótaként juthat lehetőséghez az F1-ben: ilyen helyekből akad néhány, az egyszeres futamgyőztest hírbe is hozták már például a Haas istállóval, de hogy mi lesz a sorsa, az továbbra is kérdéses. Pláne, hogy Kubica jelezte: nehezen tudja elképzelni, hogy ne versenyezzen a következő idényben…

A pilóta számára a lengyel Orlen olajtársaság komoly, a becslések szerint körülbelül 15 millió dollárnyi pénzügyi támogatást biztosít, ami például a Haas számára biztosan jól jönne. Emiatt tette fel a kérdést az F+1 Blog az Orosz Nagydíj csütörtöki sajtónapján Günther Steiner csapatfőnöknek: fontolgatják-e Kubica szerződtetését?

 

Steiner szívesen látná Kubicát, várja a jelentkezését


„Úgy gondolom, hogy számunkra mindenképpen érdekes lenne Roberttel dolgozni, de nem tudom, hogy ő maga mit szeretne. Ez inkább az ő döntése, mint az enyém” – hangzott Steiner kurtán furcsa válasza, majd amikor arról kérdeztük, hogy zajlanak-e tárgyalások a háttérben, a szakvezető kijelentette: „Maradjunk annyiban, hogy már beszéltem vele. Tudja, hogy ha érdekli ez a lehetőség nálunk, akkor jeleznie kell nekem. Hogy tárgyalunk-e? Ezt még nem nevezhetjük tárgyalásnak, szóval nem.”

Steiner egyébként elismerően beszélt Kubicáról, aki szerinte minden tekintetben hasznára lenne az amerikai-brit csapatnak: „Személy szerint én magam soha nem dolgoztam még Roberttel, de a csapatunkban többen vannak, akik igen és tudom jól, hogy nagyra értékelik a képességeit. Roppant technikás pilóta, aki tisztában van azzal, hogyan működik az autó, nagyon jól érti annak működését. Ez részben annak köszönhető, hogy kemény utat járt be pályafutása során, mindig keményen kellett dolgoznia, például már gokartozás világában is.” 

Arra a felvetésre, hogy Steiner szerint nála pattog a labda, neki kellene eldönteni, hogy mit akar, Kubica az F+1 Blog érdeklődésére titokzatoskodott. „Túl könnyű lenne következtetést levonni abból, amit valaki más mondott azzal kapcsolatban, hogy mit akarok vagy nem akarok. Úgy gondolom, hogy az a korrekt, ha egyelőre megtartom magamnak, hogy mit szeretnék csinálni és mit gondolok. Néha ez sokkal könnyebb, mint azt a kívülállók gondolják, néha pedig jobb, ha lépésről lépésre haladunk és nem három lépést teszünk meg egyszerre. Nem tudom, hogy Günther pontosan mit mondott, de azt igen, hogy mit szeretnék csinálni és mi az, ami reálisan nézve lehetséges” – mondta a lengyel, aki az idény zömében gyengébben muzsikált, mint a Mercedes által patronált újonc csapattársa, George Russell, a Williams idei egyetlen pontját mégis neki sikerült begyűjtenie.  

A brit csapat által szervezett szokásos sajtóértekezleten egyébként a 34 éves versenyző kínosan ügyelt arra, nehogy elkottyintson valamit arról, hogy milyen tervei vannak, egyértelmű volt azonban a hallgatóság számára, hogy kivárásra hajt és reménykedik abban, hogy valamiféle fordulhat állhat be sorsának alakulásában. Egy dolgot Kubica világossá tette: egyelőre semmiképp nem szeretne abba az irányba haladni, amely az élvonalbeli autóversenyzők számára a levezetés időszakát jelentené.

„Úgy gondolom, hogy ennél azért komolyabb céljaim vannak, de mint többször is elmondtam az utóbbi időben, sajnos nem minden csak rajtam múlik” – felelte a versenyző arra a felvetésre, hogy fontolgatja-e például azt, hogy valamilyen F1-es szereppel párhuzamosan a túraautózás vagy a GT-versenyzés világa felé vegye az irányt.