Bonyolódik a helyzet Lewis Hamilton és a Mercedes állítólagos megállapodása körül: a szingapúri paddockban elterjedt, hogy a bejelentése mindeddig azért nem került sor, mert egyelőre nincs garancia arra, hogy a csillagos márka marad a Forma-1-ben.
Mint ismeretes, a Hamilton-Mercedes együttműködésről szóló híresztelések a Belga Nagydíj óta tartják lázban a Forma-1 világát. Noha bennfentes források szerint a 2008-as világbajnok már elszánta magát arra, hogy nevelőegyesületét hátrahagyva a csillagosokhoz igazoljon, s lépését a Mercedes jelenlegi harmatos teljesítménye ellenére is lehet észszerűnek tekinteni, a bejelentésre mostanáig nem került sor.
Kezdetben úgy hírlett, hogy az új szerződés nyilvánosságra hozatala kizárólag azért késik, mert még nem dőlt el, hogy a hétszeres világbajnok Michael Schumacher folytatja-e pályafutása második felvonását szerződésének szezonvégi lejárta után. A veterán sofőr októberre ígéri a jövőjét érintő döntést, ám a legfrissebb fejlemények szerint mindketten arra várnak, hogy kiderüljön: marad-e gyári csapattal a Forma-1-ben a Mercedes, esetleg a korábbi híreszteléseknek megfelelően lezárják a projektet és a folytatásban kizárólag a motorszállítói tevékenységre összpontosítanak.
Több, a gyártóhoz közel álló hírforrás, például az Auto Motor und Sport című szaklap és a SID hírügynökség is arról számolt be a napokban, hogy egyelőre nincs semmiféle garancia a Mercedes gyári csapatának fennmaradására. Norbert Haug, a Daimler-fennhatóság alá tartozó márka sportért felelős igazgatója is sejtelmesen nyilatkozott az üggyel kapcsolatban: „Amíg a második pilóta nincs megnevezve, és a Concorde Agreement nincs aláírva, teljesen normális, hogy számtalan pletyka terjeng” – fogalmazott a szakember.
Érdekesség, hogy Haug is októberre jósolja a versenyzőkkel kapcsolatos bejelentést, ami akár arra is utalhat, hogy valamikor a közeljövőben ülhet össze a Daimler igazgatótanácsa, hogy döntést hozzon a gyári alakulat ügyében. Azt nem tudni pontosan, hogy milyenek a nagy-britanniai Brackley-ben székelő gárda esélyei, ugyanis a csapat 2010-es indulása óta az autógyár dolgozói szakszervezetei tiltakoznak ellene, jóllehet, a Forma-1 nagyobb csapata közül messze a Mercedesnek a legkisebb a költségvetése.
Haug egyébként nem cáfolta egyértelműen a Hamilton érkezésével kapcsolatos feltételezést: „Át kell gondolnunk a lehetőségeinket, máskülönben nem vagyunk eléggé körültekintőek. Amíg a tényeket nem hozzuk nyilvánosságra, addig biztosan lesznek pletykák is” – mondta a sportigazgató.
Érdekes kérdés, hogy mi lesz Schumacherrel, amennyiben Hamilton valóban átigazol: egyes teóriák szerint a csapatvezetésben kap majd feladatokat a Mercedestől, s bár a friss feltételezések szerint a folytatás esélyei egyre gyatrábbak, létezik olyan forgatókönyv is, amely szerint nem is kell visszavonulnia. Erre abban az esetben kerülhet sor, amennyiben a McLaren a Mercedes tehetségét, Nico Rosberget szerződtetné Hamilton helyére.
Ahogyan arra számítani lehetett, a Hamilton-Mercedes ügy slágertéma volt az FIA pénteki, csapatfőnöki sajtótájékoztatóján is, ahol az újságírók valósággal darabokra szedték a McLaren vezérét, Martin Whitmarsh-t. A szakvezető pusztán annyit árult el, hogy a wokingi csapat valóban kevesebbet akar fizetni, mint amennyit a pilóta elvár, ugyanakkor továbbra is hangsúlyozta: zajlanak egyeztetések a 2008-as bajnok és a különítmény között.
„Úgy gondolom, hogy bárki, aki ismeri Lewist, láthatta a legutóbbi hétvégén és most is, hogy nagyon, nagyon összeszedett és a munkájára összpontosít. Felismerte, hogy idén nagyon jó esélye van a bajnoki cím megszerzésére, s azt s, hogy ehhez összeszedettnek kell maradnia és az autó javítására kell összpontosítania, mert nem hibázhat és minden futamon sok pontot kell szereznie. Mindannyian ismerjük a különféle sztorikat és spekulációkat, amelyek terjengenek, de tudjuk azt is, hogy ilyen a Forma-1 és jól megbirkózunk ezekkel” – terelte el a figyelmet a szakember, aki megszellőztette: az sem kizárt, hogy a Hamilton jövőjével kapcsolatos döntés csak a szezon lezárulta után születik meg.
Hamiltonnak egyébként valóban jó esélye van a bajnoki cím elhódítására: a brit az éllovas Fernando Alonsótól 37 ponttal elmaradva a 2. helyen állomásozik, ráadásul mellette szól, hogy a McLaren mostanában remek formát mutat, a legutóbbi három futamot megnyerték, s két győzelmet épp a 2008-as vb-első aratott.