Pascal Wehrlein múlt hétvégén zsebre vágta a Német Túraautó Bajnokság (DTM) idei bajnoki címét és minden esély megvan arra, hogy jövőre a Forma-1-ben láthatjuk viszont. Pedig nem is olyan régen még azt sem gondolta a szemtelenül fiatal német-mauritusi, hogy valaha beteheti a lábát a királykategória paddockjába…
„Micsoda? A Forma-1-ben, én?” – mondta Wehrlein meglepve eme sorok írójának a budapesti Buddha Barban egy 2013. november 24-én tartott, az F1-es évadzáró Brazil Nagydíj megtekintésével egybekötött sajtórendezvényen. Miután lehuppant a foteljába, megszeppent kisiskolásként majszolni kezdte a kezében tartott harapnivalót és egy-egy pillantást lopott pillantást a kivetítőre vetve így folytatta: „Őszintén szólva én már annak is örülnék, ha vendégként meghívást kapnék egy futamra. A DTM-program tagjaként csak a kölni toyotás szimulátorhoz van hozzáférésünk, de az semmivel sem valósághűbb, mint egy odahaza, a nappaliban összerakott cucc. Állítólag egyszer majd elvisznek Brackley-be is, hogy megnézhessem, esetleg kipróbálhassam a Forma-1-es csapatunkét…”
Noha az akkor 19 éves, egy DTM szezont már teljesítő versenyző a tarsolyában tudta a német Formula-Masters bajnoki címét, valamint a Lewis Hamilton és Sebastian Vettel által is meghódított F3 Euroseries ezüstérmét, hamar egyértelművé tette: semmi esélyt nem lát arra, hogy valaha eljut a Forma-1-ig. Azóta viszont sok minden történt, ugyanis a sigmaringeni ifjoncból - állítólag egy befolyásos rokon ráhatására – a csillagos márka elkezdett komoly pilótát fabrikálni és a munkálkodás hatása rövid idő alatt jól láthatóvá vált. Wehrlein nemcsak a szimulátorba nyert bebocsátást, hanem éles tesztlehetőséget is kapott, az idei előszezonban a gyári csapatnál, valamint a márka erőforrásait használó Force Indiánál is vezehetett.
Múlt szombaton pályafutása eddigi legkomolyabb eredményét produkálva Wehrlein (egy nappal a 21. születésnapja előtt) behúzta a DTM bajnoki címét, ezzel pedig felerősödtek azok a pletykák, amelyek szerint jövőre talán már élesben is megízlelheti a Forma-1-et. A Manorral kötött hajtáslánc-beszállítói szerződés kiváló lehetőséget kínálna a Mercedesnek arra, hogy a kettős, német-mauritiusi állampolgárságú, egyébként továbbra is rendkívül szerény és alázatos ifjú pilótát újabb szinte léptessék. A múlt hétvégi szezonzáróra már abban a tudatban készülhetett, hogy ez akár meg is történhet: „A Forma-1-ben akarok versenyezni és mindent meg is teszek ezért” – mondta Hockenheimben a pilóta, aki saját bevallása szerint akkor sem lesz csalódott, hogy jövőre még nem valósulhat meg a két éve még elképzelhetetlennek tartott terve. „Jó lenne, ha a következő egy vagy két évben összejönne, mert kor szempontjából az lenne a legideálisabb a beszállásra. Nyomás egyáltalán nincs rajtam. Jómagam csak annyit tudtam tenni, hogy a lehető legjobbat nyújtottam a DTM-ben. Ha kapnék néhány tesztnapot, talán az is hasznos lenne és meg tudnám győzni az érintetteket.”
Míg a Mercedes DTM-programját a közelmúltban szintén megjáró, idén a Manornál hajtó Roberto Merhi az F+1 Blog érdeklődésére Spában kerek-perec kijelentette, hogy „elhibázott lépés” volt részéről a túraautós kaland, amely „semmilyen tekintetben nem releváns” a Forma-1-re nézve, addig Wehrlein szerint a német prémiummárkák különbajnoksága nem egészen haszontalan időtöltés. „Vezetés tekintetében persze nem releváns, mert a DTM és a Forma-1 autói nagyon eltérőek, viszont a csapattal és a mérnökökkel folytatott munka során sok hasznos tapasztalatot lehet szerezni. Hasznos, hogy ott vagyok a csapattal a Forma-1-es futamokon is, mert több dolgot látok. Ha csak egy dologra összpontosítasz és mindig csak ugyanazt látod, nem lesznek többé friss ötleteid sem” – vélekedett a csillagos márka reménysége.
Wehrlein mellett a Manor jelenlegi három pilótája, Will Stevens, Roberto Merhi és Alexander Rossi is pályázik a jövő évi volánokra. Ez jócskán rontja a a DTM bajnokának esélyeit, ugyanis – Merhit leszámítva – a másik két versenyzőnek komoly támogatói háttere van, éppen ezért a jelenlegi mezőny legkisebb csapata akár azt a luxust is megengedheti magának, hogy a partneri megállapodás ellenére alkudozásba kezd a Mercedesszel. Toto Wolff, a márka sportigazgatója a Forma-1-ben szeretné látni a pártfogoltat, de már a DTM-es évadzáró hétvége előtt is jelezte, hogy van egy határ, amelyet nem kívánnak átlépni.
„Még közel sem biztos, hogy Pascal a Manorhoz igazol, mert ha túl sokat kérnek a helyért, az biztosan nem fog működni. Akkor előfordulhat, hogy marad még egy évet a DTM-ben, hacsak nem jönnek a harmadik autók, mert az újabb esélyt jelentene Pascal számára is” – fogalmazott a sportigazgató, aki 50 százalékra taksálta az esélyét annak, hogy Wehrlein jövőre ott lesz a Forma-1-es rajtrácson.