F1 Forma-1 Lamborghini Stefano Domenicali
Sok mindent vár a közvélemény a Forma-1 irányítását átvevő Liberty Mediától: nemcsak izgalmasabb, látványosabb versenyzést, hanem – egyebek mellett – azt is, hogy törekvéseiknek köszönhetően újabb szereplőkkel gyarapodik majd a mezőny. Érdeklődő biztosan lesz: ha a költségvetési limitet valóban bevezetik, talán a Lamborghini is újra felbukkanhat a királykategóriában.

 

A Manor kevés vizet zavart, ám a kiscsapat elvesztése újabb figyelmeztető lövés azzal kapcsolatban, hogy a sportágat pénzügyi tekintetben mielőbb a fenntarthatóság irányába kell terelni. A Libertynél is tisztában vannak ezzel, így nem csoda, hogy a napokban már megszellőztették a múltban több ízben felmerült költségvetési limit ötletét, amelyhez kapásból sikerült megnyerniük egy jelentősebb támogatót is. A régóta főszponzor nélkül működő McLaren istálló új főnöke, Zak Brown is kinyilvánította: jónak látja az ilyen irányú törekvéseket.

Ha meglépik, az vélhetően ismét felfokozná a Forma-1 iránti érdeklődést, gyaníthatóan több gyári és privát szereplő is komolyabban kezdene érdeklődni a versenysorozat iránt. Néhány napja például a Ferrari korábbi csapatfőnöke, a maranellói távozását követően egy rövid audis etap után jelenleg a Lamborghininél ügyvezetősködő Stefano Domenicali is megszellőztette, hogy amennyiben a pénzügyi környezet kedvezővé válik, az talán a Sant’Agata Bolognese-i sportautós vállalatot is az F1 irányába terelheti. 

„Jelenleg számunkra túlságosan nagyok azok a költségek, amelyek a versenyzéshez és a versenyképességhez szükségesek, de ha változást látunk ezen a területen, szerintem megérné mérlegelnünk a dolgot” – idézte a spanyol sajtó Domenicalit.
 

 

F1 Forma-1 Lamborghini Stefano Domenicali
Stefano Domenicali


Az olasz szakember az Audinál is egy Forma-1-es program előkészítésén dolgozott, ám abból - részben a Volkswagen-konszern dízelbotrányának köszönhetően – semmi nem lett. Az 51 éves vezető számára valószínűleg az álmok megvalósulása lenne, ha a Lamborghinivel újra felbukkanhatnak a királykategóriában, de elismeri: ha ez össze is jön, arra valószínűleg nem a közeljövőben kerül sor.

„Ez egy nagyon érzékeny területe a szívemnek” – fogalmazott a szakember, amikor a lehetséges Forma-1-es szerepvállalásról kérdezték. „Őszinte szeretnék lenni: ma más dolgok élveznek prioritást és ezekre kell összpontosítanunk. Hogy mi lesz holnap? A Lamborghini számára mindig különösen fontos volt a motorsport, így ha tényleg azt látjuk, hogy változik a platform, a válaszunk talán az lesz, hogy ’Miért ne?’”

A Lamborghini 1989 és 1993 között motorszállítóként volt jelen a Forma-1-ben, olyan alakulatok partnereként, mint a Larrousse, a Lotus, a Minardi, a Ligier és a Modena. Említésre méltó eredmény csak egyszer született, az 1990-es Japán Nagydíjon, amikor Aguri Suzuki a 3. helyen végzett az egyik Larrousse-Lamborghini volánja mögött.