Lehet, hogy a szín feketéről – újra – pirosra változott, Kimi Räikkönen azonban továbbra is a régi: a 2007-es világbajnok finn szívből gyűlöli a reklámmunkát, kiváltképp akkor, ha kamera előtt kell szerepelnie…

A napokban előkerült egy reklámfilm, amely a sanghaji futam alkalmából készült a finn főszereplésével az egyik Ferrari-partner, a dízelmotorok kutatásában és fejlesztésében, gyártásában, valamint értékesítésében utazó Weichai Power nevű cég népszerűsítésére. Ugyan a filmecske még félperces sincs, minden benne van, ami a klasszis ilyen jellegű szerepléseit jellemzi: szemlátomást unott fejjel ült a kamera elé, ráadásul az is nyilvánvaló, hogy a felvétel közben olvasta a Weichai Power magasztalására összedobott PR-szöveget.

„Abban sem vagyunk biztosak, hogy egyáltalán tudja, mi az a Weichai” – jegyezte meg több kommentelő is a világháló zegzugaiban a felvétel láttán.

Raikkönen egyébként a vártnál gyengébben kezdte a szezont, így négy futam után 11 ponttal az egyéni tabella 12. helyén állomásozik, míg csapattársa, Fernando Alonso 41 egységgel 3. az élen álló két Mercedes-menő, Nico Rosberg és Lewis Hamilton mögött. A hétvégén esedékes európai rajt, a Spanyol Nagydíj előtt a vörösök technikai igazgatója, James Allison leszögezte: biztos abban, hogy az északi klasszis – aki saját bevallása szerint a vezetési stílusát még nem tudta teljes egészében az F14T típusjelű versenygéphez igazítani – rövidesen újra a régi lesz.

„Kimi rendkívül jól dolgozik együtt a csapattal, szorosan együttműködik a mérnökökkel és segít nekünk az autó fejlesztésébe. Biztos vagyok benne, hogy a munka eredménye nagyon rövid időn belül eredményekben is megmutatkozik majd” – fogalmazott a szakember, aki a közelmúltban a Lotusnál is együtt dolgozott a 34 esztendős pilótával.