Csodaváró hangulat biztosan nincs a Spanyol Nagydíjnak otthont adó Circuit de Barcelona Catalunya paddockjában, annyi azonban bizonyos, hogy az új itt debütáló új fejlesztésektől mindenki komoly előrelépést vár. Az érdeklődés középpontjában a Mercedes áll, ahol a két versenyző várhatóan még a szokásosnál is nagyobb vehemenciával feszül majd egymásnak…

Ahogyan az ilyenkor lenni szokott, az idény első európai futamán visszatértek a motorhome-ok, a távoli futamok után a csapatok mostantól ismét saját mobil otthonaikban székelhetnek a versenyhétvégéken. A régi mondás szerint a jót könnyű megszokni, ezzel senki nem is vitatkozik, ám arról, hogy a visszarázódás nem egyszerű, jól árulkodott, hogy itt-ott még felfedezhető: az első paddock-napra hagyták az utolsó utáni simításokat, az apróbb részletek finomítását. Ezen a téren persze jóval kevesebb a tennivaló, mint az autók körül: a csapatok zöme a szokásoknak megfelelően komoly fejlesztési csomaggal érkezett a katalán fővárosba, csodavárás azonban nincs, ami a Mercedes idei domináns formájának fényében a legkevésbé sem mondható meglepőnek. Mivel Barcelonával kapcsolatban a szakma úgy tartja, hogy amelyik autó itt jó, az minden típusú pályán versenyképes lesz, így a négy csillagos győzelem után valószínűleg mindenki örülne egy tiszta körülmények között született meglepetéseredménynek: ez reményt adhatna a riválisoknak a Mercedes további hajszolásához.

Noha az utóbbi időszakban úgy tűnt, hogy a domináns alakulat legfőbb kihívójává a Red Bull léphet elő, Toto Wolff Mercedes-sportigazgató azzal a kijelentéssel állt elő, hogy nem az utóbbi éveket uraló energiaitalosokat, sokkal inkább a Ferrarit tartja veszélyforrásnak, mivel - indoklása szerint - Maranellóban házon belül készül az autó és a motor, a helyi kedvenc, Fernando Alonso pedig „elképesztő” versenyző. Wolff ezzel nemcsak a spanyol fanatikusoknál szerzett egy jó pontot, hanem nyilvánvalóan megpróbált nyomást gyakorolni a közismerten félelmetes fejlesztési potenciállal rendelkező Red Bullra is. Talán nem véletlen, hogy a Mercedes-főnök hintett valami csámcsognivalót a sajtónak, az együttes vezetésén ugyanis egyre nagyobb a nyomás, egyre több forrásból hallani, hogy a vb-tabella élén álló Nico Rosberg és Lewis Hamilton között folyamatosan növekszik a feszültség. Bár Hamilton zsinórban három futamot nyert, 4 pontnyi előnnyel még mindig Rosberg vezet, így benne van a pakliban, hogy épp ezen a hétvégén robban majd a bomba. „Győzni jöttem, más célom nem is lehet, mint megnyerni a barcelonai futamot” – fogalmazta meg célkitűzését a Mercedes szokásos délutáni sajtóértekezletén Rosberg, aki sokat mondó arckifejezéssel erősítette meg immáron sokadszorra, hogy hiába emlegetik gyakran a régi időket, a gokartos barátságot, esze ágában sincs engedni a 2008-as vb-elsőnek: „Csapattársak vagyunk, így vannak alaptémák, amikről alkalomadtán mindenképpen beszélnünk kell egymással, másról azonban nem tereferélünk egymással.”

Rosberg ’komplikációkkal’ indokolta azt, hogy az évadnyitó megnyerése óta képtelen volt felülmúlni a Hamiltont, igaz, azt nem fejtette ki, hogy milyen komplikációkra gondolt: „Csak egy tiszta, sima hétvégére lenne szükségem, mindenféle komplikációk nélkül. Kínában túl sok apróság volt, ami hátráltatott, így az a verseny számomra a károk minimalizálásáról szólt, ami szerintem elég jól sikerült, mert második lettem. Nagyon bízom benne, hogy ezúttal tiszta hétvégém lesz és olyan eredményt tudok elérni, amilyet szeretnék” – mondta a német.

Egyre több szó esik arról is a paddockban, hogyan kezel majd egy esetleges válságot a Mercedes-vezetése. A csillagosok főnökei eddig engedték versenyezni Hamiltont és Rosberget, Wolff úton-útfélen hangoztatja, hogy ez a folytatásban is így lesz, ám egyes teóriák szerint ez a háttérben komoly vitákat eredményez: míg Niki Lauda teljes mellszélességgel kiáll a csapatutasítások mellezése mellett, addig Wolff és technikai főguru, Paddy Lowe állítólag szeretne biztosra menni.

Azzal kapcsolatban egyébként erősen megoszlanak a vélemények, hogy ki lehet a Mercedes elsőszámú üldözője: Wolffhoz hasonlóan udvarolt egy kicsit a Ferrarinak Sebastian Vettel is, aki ’motiválónak’ titulálta azt a javulást, amelyet a vörösök produkáltak a Kínai Nagydíjon, ugyanakkor a négyszeres vb-első címvédő némi meglepetést okozott azzal, hogy rácáfolt a Red Bullra. A világbajnok erre a hétvégére karosszériát cserél – igaz, nem teljesen újat kap, hanem azt, amivel megkezdték a tesztelést -, ám míg a csapat indoklása szerint ez a lépés már a szezonkezdet előtt tervbe volt véve, addig a német szerint csak a sanghaji futam után döntöttek, mégpedig az ottani küszködése hatására…

Sergio Perez, a Force India versenyzője Wolffal ellentétben nem a Ferrarit, hanem a Red Bullt emelte ki, ráadásul a mexikói az energiaitalosok RB10-esét még az Ezüstnyílnál is jobbnak tartja: „Jó a Ferrari is, a Mercedes is, de szerintem jelenleg a Red Bull a legjobb autó a mezőnyben. Igaz, hogy most a Mercedest kell legyőzni, de szerintem a Red Bull komoly meglepetéseket fog még okozni a szezon hátralevő részében” – fogalmazott a közép-amerikai. Egy másik versenyző, a Williams kötelékét erősítő Felipe Massa a grove-i alakulat sajtóértekezletén a nap leginkább lehangoló véleményét fogalmazta meg, amikor a kedélyeket rezzenéstelen arccal lehűtve kerek-perec kijelentette: az üldözők hiába strapálják magukat. „Normál esetben egy kocsi az évad első versenyétől az utolsóig másfél másodpercet gyorsul, de idén akár nagyobb is lehet a javulás mértéke. Viszont ha a többiek képesek hozni ezt a másfél másodpercet, a Mercedes akkor is nyerő helyzetben van, mert szépen fejlesztenek, szerintem nekik elég fél másodpercet javítani ahhoz, hogy egészen a szezon végéig nyer autójuk legyen” – mondta a dél-amerikai.