F1 Forma-1 Nico Rosberg Mercedes Mika Häkkinen McLaren MP4-13
1998-ban Nico Rosberg még csak 13 éves gyermek volt, amikor édesapja, Keke menedzselésével Mika Häkkinen pályafutása első Forma-1-es világbajnoki címére hajtott az MP4-13 típusjelű, Mercedes-erőforrással hajtott McLarennel. Néhány napja Hockenheimben a pilóta maga is kipróbálhatta a versenygépet.

 

A világbajnoki tabella éllovasa egy Mercedes PR-eseményen kapott lehetőséget arra, hogy kipróbálja Häkkinen 1998-as versenyautóját, amelynek már a puszta látványa is különleges érzéseket ébresztett benne. „A gyerekkoromra emlékeztet” – mondta az Autobild című lapnak a versenyző. „Mika sikere egyben az édesapám sikere is volt. Nem mindig tudtam végignézni a tévében a versenyeket, gyakran kiszaladtam, mert annyira izgalmasak voltak a Michael Schumacherrel vívott párharcok. Nem gondoltam, hogy eljön majd az idő, amikor én magam is vezethetem ezt az autót.”


Rosberg az Adrian Newey által tervezett csúcsrakétát „döbbenetesnek” minősítette, kihangsúlyozva, hogy a manapság szinte mindennél fontosabb fékerő-elosztást Häkkinenék a kormányon lévő kifinomult kapcsolók helyett egyetlen fogantyúval szabályozták. Az autót 3 literes, V10-es erőforrás hajtotta, az a specifikáció, amely 2005 végén, épp Rosberg versenyzői debütálása előtt tűnt el a Forma-1-ből: „A tízhengeres motor csodálatos, roppant hangos és arra az időszakra emlékeztet, amikor még tesztpilóta voltam a Williamsnél” – mondta a versenyző, aki alatt kapásból lefulladt a motor, de mint megjegyezte: „Nem az én hibám volt!”

F1 Forma-1 Nico Rosberg Mercedes Mika Häkkinen McLaren MP4-13
Rosberg szerint Häkkinen MP4-13-asának pilótafülkéje „sokkal letisztultabb és dinamikusabb”, mint a mostani versenyautóké, különös tekintettel az elektronikus kütyükkel agyonpakolt kormánykerékre, amelyen – mint fogalmazott – „nagyon keményen kell dolgoznunk”.

Häkkinen 1998-ban nyolc futamgyőzelmet aratott: ugyan az MP4-13 az évad elején utolérhetetlennek tűnt, ám Michael Schumacher a Ferrarival szorossá tette az idényt. A finn csak az évad utolsó versenyén, Suzukában tudta bebiztosítani a világbajnoki címet, a McLaren abban a szezonban a konstruktőri titulust is begyűjtötte.