A Ferrari két rangidős akadémistája is lehetőséget kapott a Malajziai Nagydíj pénteki első szabadedzésén: Charles Leclerc első ízben vezetett a Saubernél, Antonio Giovinazzi pedig negyedszer a Haasnál. Mindkét pilóta reménykedik abban, hogy jövőre már versenyezhetnek is az F1-ben, ugyanakkor állítják: még nem tudják, hogy milyen feladatot kapnak 2018-ra.
Jules Bianchi keresztfia, az F2-es bajnokság éllovasa, Leclerc a Saubernél vezetett Marcus Ericsson helyén. Ez volt az idei évad hátralevő részére leszervezett négy bevetés első felvonása, ami a paddock-közvélemény szerint már a következő idény előszele: szakági berkekben már hónapok óta elkönyvelt tényként kezelik, hogy a monacói pilóta – akit az FIA elnök Jean Todt fia, Nicolas menedzsel - megkapja a Mercedes-pártfogolt Pascal Wehrlein helyét, bejelentés azonban még nem történt az ügyben.
„Bízom abban, hogy a Forma-1-ben szerepelhetek és nem kell máshová mennem” – mondta az újságíróknak Sepangban Leclerc, amikor arról kérdezték: nem tart-e attól, hogy a Japánban működő Super Formulában delegálják egy évre, ahogyan történt az előző két GP2-es bajnokkal, Stoffel Vandoorne-nal és Pierre Gaslyval is. A pilóta saját bevallása szerint nincs beavatva a részletekbe, azonban tudja, hogy menedzsere és a Ferrari nagy erőkkel dolgoznak az útja egyengetésén: „Nagyon jól van ez így. Tudom, hogy Nicolas és a Ferrari mindent megtesznek értem, számomra pedig most az legfontosabb, hogy megnyerjem az F2-es bajnokságot. Ha a szezonom hajrája úgy sikerül majd, mint az eleje, reményeim szerint találnak majd helyet számomra” – fogalmazott Leclerc, akiről a nyári szünet előtt már olyan spekulációkat is lehetett hallani, hogy a Ferrarinál fontolóra vették a nagycsapatba történő előléptetését Sebastian Vettel mellé.
Míg Leclerc számára szinte borítékolható a Sauber-volán, addig a Haasnál gyakorlatozó Antonio Giovinazzi esetleges ottani szerepeltetéséről egyelőre csak pletykákat lehetett hallani. Igaz, eléggé komolyakat, ugyanis paddock-források szerint a Ferrari elnöke és csapatfőnöke, Sergio Marchionne és Maurizio Arrivabene személyesen utaztak el Hinwillbe, a Sauber főhadiszállására a Szingapúri Nagydíj előtt, hogy ott folytassák a Monzában megkezdett tárgyalásokat svájci egylet Ferrari B-csapatként történő működtetéséről – ennek pedig része lenne az is, hogy Leclerc mellett Giovinazzi lenne a másik pilóta.
„Még három pénteki szereplésem van hátra idén, amelyek alkalmával szeretnénk jól teljesíteni és természetesen szeretnék segíteni a Ferrarinak is. A többi rajtuk múlik, a Ferrarinak kell meghoznia a döntést. Jómagam keveset tudok arról, hogy mik a tervek. Jó lenne egy teljes szezont versenyezni, de erről a Ferrarinak kell döntenie. Bízom abban, hogy hamarosan megtudom, mi vár rám jövőre. Az a legfontosabb, hogy a következő szezonban végig autóban üljek” – fogalmazott az olasz, aki az idei évad első két futamán már versenyezhetett a Saubernél az F1-ben, amikor a sérüléssel bajlódó Wehrleint helyettesítette.
A merészebbek – vagy jobban értesültek? – szerint a megoldást az Alfa Romeo jelenti majd a két Ferrari-ifjonc számára. A márka Forma-1-es visszatérését már régóta tervezgető Marchionne állítólag azon mesterkedik, hogy a Sauberből csináljon Alfa Romeót: ehhez az lenne szükséges, hogy meg tudjon állapodni a gárda jelenlegi többségi tulajdonosával, a Longbow Finances befektetési társasággal, amely történetesen az egyik jelenlegi pilóta, Marcus Ericsson hátországa…