Nem vár csodát a hétvégén esedékes Le Mans-i 24 órás összecsapástól a Forma-1-ből tavaly távozott Mark Webber, aki az idei évtől a prototípusok elitkategóriájának számító LMP1-es géposztályban, a nagy visszatérő Porsche színeiben versenyez. Az ausztrál szerint az a legfontosabb, hogy a 919 Hybrid típusjelű versenygép ott legyen a vasárnapi befutónál.
Akárcsak a múltban 16 abszolút Le Mans-i elsőséget jegyző Porsche, a korábbi kilencszeres F1-es nagydíjgyőztes Webber is visszatérőnek számít a legnagyobb presztízsértékkel bíró megbízhatósági összecsapáson. Az ausztrál 1998-ban és 1999-ben a Mercedes sportautó-csapatának tagjaként már indult a futamon, ám a kockás zászlót még egyszer sem sikerült elérnie: első próbálkozása során kiestek, a következő szezonban pedig el sem tudtak rajtolni, ugyanis a Mercedes CLR – épp az ausztrállal a volán mögött - előbb az időmérőn, majd a futam előtti bemelegítés során is hatalmas, emlékezetes szaltót produkált, így az alakulat jobbnak látta visszalépni az indulástól.
Noha a megbízhatósági-vb (WEC) idei szezonját jól indító Porschétől mindenki azt várja, hogy odapörköl a 2000 óta mindössze két ízben betliző Audinak és a WEC-idény első két futamát megnyerő, így szintén komoly esélyesnek tartott Toyotának, az ausztrál a napokban igyekezett lehűteni az előzetes várakozásokat.
„Szeretnénk minél tovább versenyben maradni, ez a legfőbb célunk” – mondta a hétvégi összecsapással kapcsolatban a 37 esztendős pilóta, aki Timo Bernharddal és Brendon Hartley-val együtt alkotja a 20-as rajtszámú Porsche 919 Hybrid legénységét. „A legfontosabb az, hogy minél több ismeretre tegyünk szert. Itt nem sokszor lehet autózni, így minden alkalmat meg kell ragadnunk. A 2015-ös futam miatt különösen fontos, hogy sok tapasztalatra tegyünk szert. Nem gondolunk arra, hogy megszerezhetjük a pole pozíciót vagy akár a győzelmet. Ez nem a mi mentalitásunk. Mi arra törekszünk, hogy vasárnap ott legyünk a verseny befutójánál”
Webber – aki a napokban honfitársát és utódát, a Kanadai Nagydíjon F1-es karrierje első győzelmét arató Daniel Ricciardót is méltatta – elárulta azt is, hogy nem a Red Bullnál átélt tavalyi viszontagságok, többek között a Multi21-botrány hatására döntött úgy, hogy távozik az autósport csúcskategóriájából. A versenyző szerint a döntést már jóval korábban meghozta és azt elsősorban a Porsche motiválta.
„2012 végén már döntöttem és teljesen mindegy volt, hogy mikor írom alá a szerződést” – mondta a tavalyi Brit Nagydíj előtt bejelentett Porsche-kontraktussal kapcsolatban Webber. „Nem nagyon volt min gondolkodni. A Porsche invitált egy ilyen óriási kihívásra, amire nehéz lett volna nemet mondani. Mindenképpen folytatni akartam a versenyzést, mert amennyiben abbahagytam volna, szerintem megbolondultam volna és őrületbe kergettem volna a családomat is. A WEC messze a legjobb kategória, mert az autók gyorsak, a vezetői tudás sokat számít, száguldunk éjszaka is és nagyon fontos a megbízhatóság. Jól érzem itt magam” – fogalmazott a kenguruföldi versenyző.