Fernando Alonso a McLaren-Honda kínszenvedése miatt mindennek mondható mostanában, csak boldognak nem, ennek ellenére az Olasz Nagydíj helyszínén, Monzában meglepő kijelentéssel rukkolt elő: a kétszeres világbajnok szerint a wokingi alakulaté az egyik legjobb karosszéria a jelenlegi mezőnyben. 

 

„Úgy gondolom, hogy a mienk az egyik legjobb karosszéria és az adatok is ezt bizonyítják. A kanyarokban biztosan mi vagyunk a második legjobbak a Red Bull mögött” – fogalmazott Alonso, a modernkori Forma-1 egyik legnagyobb politikusa, akinek kijelentése félreérhetetlen utalás arra, hogy elégedetlen a sportágba idén visszatérő Honda hajtásláncának katasztrofális teljesítményével.


A spanyol egyébként nem csak burkoltan próbált nyomást gyakorolni a japánokra, hanem kerek-perec ki is mondta: „Szerintem a legsúlyosabb problémánk a motorerő hiánya, ezen a területen kell minél hamarabb előrelépést elérnünk” – jelentette ki a kétszeres vb-első, aki csapattársával, Jenson Buttonnal idén rekordot rekordra halmoz a hajtáslánc-komponensek cseréje miatt kiszabott rajtbüntetések tekintetében. 

A különítmény helyzete nemhogy javul a szezon előrehaladtával, hanem a jelek szerint egyre inkább súlyosbodik, ám a Honda - elsősorban a márka sokat szidott sportigazgatója, Yasuhisa Arai – nem akar kifogyni az ígéretekből. A japánok vezetője Belgiumban csúnyán leégett, amikor azt ígérte, hogy a hajtáslánc 50 lóerővel erősebb lesz, a monzai hétvégét megelőző napokban pedig azt harsogta, hogy a Honda portékája máris jobb, mint a Red Bull csapatainak életét keserítő Renault-é. Arai ráadásul a napokban arra is tett egy utalást, hogy a McLarennek is lenne sepregetnivalója a saját háza táján, Alonso azonban ezt agyoncsapta annyival, hogy kiforgatták a sportigazgató szavait.


„Nem” – felelte a spanyol, amikor arról kérdezték, hogy egyetért-e Arai kijelentésével. „Mindannyian sok interjút adunk, talán túlságosan is sokat és ezek között mindig adódik olyan válasz, amelyet félre lehet értelmezni.”

Bár a harmadik vb-címét lassan egy évtizede mindhiába hajszoló spanyol klasszis szemlátomást nem boldog, egyelőre nyugtalannak sem mondható és ez nem is feltétlenül annak tudható be, hogy a brit-japán konstellációtól évente 35 millió eurót kasszíroz évente, amivel toronymagasan a legjobban fizetett pilóta a Forma-1-ben. A pilóta újra és újra hangsúlyozza: hisz abban, hogy a projekt rövidesen sikeressé válik, ugyanakkor elismerte az is, hogy világmegváltásra aligha számíthatnak az évad hátralevő részében.

„A csapatnak van egy nagyon határozott, tiszta terve, azt igyekszünk követni. A szezon hátralevő részében minden futamot tesztként kezelünk, amelyeken megpróbálunk előrelépni és fejlődni. Lesznek olyan versenyek, amelyeket lesz némi reményünk a pontszerzésre és ogyekszünk kihasználni ezeket” – mondta 2005 és 2006 vb-elsője.


Eric Boullier, a McLaren-Honda versenyigazgatója Monzában az eddigiekhez képest jóval konkrétabban fogalmazott a formáció esélyeit illetően. A francia szakember kimondta: várakozásai szerint a 2017-es évad – amelyet megelőzően várhatón komolyabb szabályváltozási csomag lép majd életbe – hozhatja meg a nagy áttörést a múltban világraszóló sikereket produkáló együttműködésnek.

„A 2017-re készülő szabályváltozások csodálatos lehetőséget kínálnak” – mondta a szakvezető. „A hajtásláncunk addigra jóval kiforrottabb lesz és a rendelkezésünkre álló eszközök révén ütőképes lehet majd az autónk is. A változások lehetőséget adnak majd számunkra, hogy egyensúlyt teremtsünk azokon a területeken, ahol ez szükséges.” 

Az évad 12. fordulója előtt a McLaren-Honda pilótái közül Alonso áll jobban, aki 11 pontjával az egyéni tabella 15. helyén áll, míg Button – akinek állítólag nem biztos a helye 2016-ra – 6 egységgel a 18. helyen állomásozik. A két pilóta által eddig összeszenvedett 17  ponttal a csapat 9. a konstruktőri ranglétrán, ahol kizárólag a nullpontos Manort előzik meg.