Első ízben jelent meg a Forma-1 háza táján Pastor Maldonado azóta, hogy a Renault bejelentette: nem tart igényt a szolgálataira. A botrányhős balesetkirály a Monacói Nagydíj helyszínén az F+1 Blognak megerősítette, amit eddig is sejteni lehetett: a célja továbbra is az, hogy visszatérjen a legelitebb géposztályba.
Monacóban a hely szűke miatt nem igazán van lehetőség olyan fejlesztésekre, amely kedvező a Forma-1-es futamra nézve, azonban a Grimaldi-családnak sikerült ismét villantania. A versenyirányítás és a díszvendégek számára olyan mobilpalota épült a célegyenesben, amelyre a megalomániás Ron Dennis is csak csettinthet…
Ismét tele a nemzetközi sajtó a Lotus jövőjét firtató pletykákkal: egyes források szerint névmódosítás, mások szerint egy Renault-tranzakció révén tulajdonosváltás áll küszöbön az enstone-i alakulatnál. Ennek ellenére az F+1 Blog érdeklődésére múlt hétvégén, Monte-Carlóban a csapatfőnök-helyettes, Federico Gastaldi szemrebbenés nélkül állította: minden marad a régiben.
Régóta nem szerves része már a Forma-1-es vérkeringésnek Flavio Briatore, ám az egykori sikergyáros menedzser szavaira mindig érdemes odafigyelni. Vasárnap a Monacói Nagydíjon az olasz újra feltűnt a paddockban, az F+1 Blog pedig meghallgatta, ahogyan kipakol a Forma-1 jelenlegi állapotát érintő aggályairól, javaslatairól, valamint védence, Fernando Alonso mostani McLaren-szerepvállalását övező felhajtásról is.
Sok tanulsága van a Mercedes istálló kapitális hibájának, amely a Monacói Nagydíjon odáig vezetett, hogy Lewis Hamilton biztosnak tűnő győzelmét végül Nico Rosberg aratta le, de a legfontosabb mindenképpen az, hogy a kétszeres világbajnok sokkal jobban pókerezik, mint bármikor korábban. Duzzogást láthattunk ugyan tőle, de jóval visszafogottabban csinálta, mint például tavaly Spában és biztos, hogy ez nem véletlen.