Szerdán, a dél-franciaországi Paul Ricard versenypályán újra vezethette a Renault Forma-1-es autóját Robert Kubica, aki a kiszivárgott információk szerint 90 kört tett meg. A sportágból 2011 februárjában egy durva ralibaleset miatt kiszoruló lengyel körül egyre nagyobb a pezsgés: a francia csapat igyekszik vakítani, de a pilóta egyre elszántabb és vannak, akik biztosak benne, hogy még most is megállná a helyét a királykategóriában.
Erősödnek a spekulációk, amelyek szerint a Forma-1-es karrierjétől egy ralibaleset miatt búcsúzó Robert Kubica újra formaautóval szeretne versenyezni. Ha minden igaz, a lengyel pilóta az ex-F1-esek jelenlegi legfőbb gyűjtőhelyén, a Formula-E-ben szeretné kipróbálni magát.
Miközben a fél világ a Kínai Nagydíjjal és a Red Bull-belháborúval van elfoglalva, újabb fejlemények érkeztek Robert Kubicáról is. Az F1-ből egy ralibaleset miatt immáron harmadik éve hiányzó lengyel most először beszélt nyíltan arról, hogy a korábbi töretlen optimizmusa ellenére előfordulhat, hogy sohasem térhet vissza az autósport királykategóriájába.
Míg Timo Glock a BMW-nél, addig Robert Kubica a Mercedesnél ismerkedett ezen a héten a DTM rejtelmeivel Valenciában. A lengyel élvezte a gyakorlást, a kiszivárgott hírek szerint jól is muzsikált, s bár erre kevés esélye van, sokadszorra is leszögezte: legfőbb célja a Forma-1-es visszatérés.
Senki nem erősítette meg, hogy tárgyalnának, s még csak azt sem, hogy szó lehet ilyesmiről, mégis megalapozottnak tűnik a gyanú, hogy Robert Kubica 2013-ben felbukkanhat a Német Túraautó Bajnokság (DTM) régi-új sztárcsapatánál, a BMW-nél. Az F+1 Blog a széria hockenheimi idényzáróján a lengyel pilóta és a bajor gyártó esetleges jövő évi együttműködése után tudakozódott.