Noha az élcsapatok esetében a legfontosabb kérdések pilótaügyben már eldőltek, a mögöttes mezőnyben akár földindulásszerű átrendeződés is elindulhat néhány napon belül. Az F+1 Blog lehetséges forgatókönyvek garmadájáról hallott a hockenheimi paddockban…
Mivel a Mercedes hosszabbított Lewis Hamiltonnal és Valtteri Bottasszal, borítékolható, hogy Daniel Ricciardo is marad a helyén, a Red Bullnál Max Verstappen mellett. Hivatalos bejelentés ugyan még nem érkezett az energiaitalosoktól, de valószínűsíthető, hogy ez már csak napok kérdése, így a paddock-közvélemény éppúgy biztosra veszi, mint azt, hogy a Ferrari a Saubernél remek formában debütáló saját nevelésű pilótájára, Charles Leclerc-re cseréli Kimi Räikkönent.
Tolongás ennek ellenére van, a második vonalban komoly mozgolódásra lehet számítani. Immáron egyre többen pusmognak arról, amiről az F+1 Blog már korábban beszámolt, történetesen arról, hogy a Williams istállóba elképesztő összegeket pumpáló Stroll-famíliának elege van a csapat botladozásából és egyre inkább a Force India felé kacsintgatnak. Silverstone-ban még csak bizalmas források emlegették, Hockenheimben viszont sokan már biztosra veszik, hogy a kanadai milliárdos Lawrence Stroll csemetéje átigazol, és az előző két idényt a konstruktőri tabella 4. helyén záró együttesnél folytatja pályafutását.
Stroll ugyan egy figyelmeztető lövéssel is felérő határozott utalást tett arra, hogy még nem kötelezte el magát a Williams mellett, de az érintettek hallgatnak az ügyről. Pedig az a pletykák szerint megrengetheti a paddockot, ugyanis alaposan átrendezheti a középmezőnyt. Hogy miért? Mert Stroll érkezése esetén – állítólag – Esteban Oconnak kellene távoznia, aki a paddock-hangok szerint a Renault felé veheti az irányt. Mivel a franciát a Mercedes patronálja, sokan csak legyintenek erre, megfeledkezve arról az apró szösszenetről, hogy a pilóta a rossz nyelvek szerint összerúgta a port a csillagos márka vezetésével. Úgy hallani, hogy némi türelmetlenség állt a háttérben: amikor Ocon hírét vette, hogy Leclerc előléphet a Ferrarihoz, bejelentkezett a Mercedeshez Bottas helyére, ám a sportprogramot irányító Toto Wolff türelemre intette, a gall reménység viszont inkább elkezdett saját szakállára állást keresni. Ha minden igaz, ezen pukkant be a Mercedes vezetése, így – bár természetesen erről is mindenki mélyen hallgat – elengedték a néhány éve még szuperreménységként emlegetett pilóta kezét.
Ugyan Otmar Szafnauer, a Force India vezérigazgatója cáfolta, hogy Ocon távozhat a különítménytől, sőt, azt hangsúlyozta, hogy a francia mindenképpen maradni akar, a paddockban többen esküdnek arra, hogy a pilóta már megállapodott a Renault-val. Bizonyosság ezzel kapcsolatban sincs, mint ahogyan arról sem, hogy Carlos Sainz „átszervezésével” csinálnának helyet a franciának? Hogyan? Nos, a pletykák túlnyomó többsége a Renault új exkluzív partnerével, a McLarennel hozza összefüggésbe a spanyolt, mégpedig a második idényben is satnyán muzsikáló Stoffel Vandoorne helyén… Mivel a wokingi csapatnál inkább Fernando Alonso távozására lehet(ne) számítani, mégis a többség erre a forgatókönyvre esküszik, mi több, az extrémebb változatok szerint a váltás már a nyár szünet után bekövetkezhet.
Az F+1 Blognak csütörtökön, a pletykaáradat elindulta előtt adott interjút Sainz, aki kinyilvánította, hogy mindenképpen a Renault-nál képzeli el a jövőjét: „Úgy gondolom, hogy nincs” – felelte a spanyol pilóta arra a kérdésre, hogy van-e jobb lehetőség számára jelenleg az F1-ben a Renault-nál. „A csapat komoly befektetéseket hajt végre, komoly erőforrások állnak a csapat rendelkezésére és tesznek is azért, hogy újra nyerjenek. Pontosan ezért hiszem azt, hogy ez a legjobb hely számomra. Érzelmileg is fontos számomra, hogy itt lehetek, hiszen ez a csapat nagyon sokat jelent Spanyolország számára, mivel Fernando Alonso is itt lett világbajnok.”
Ehhez képest a McLaren szombati sajtótájékoztatóján Zak Brown, a McLaren főnöke nemhogy cáfolta volna a spekulációkat, inkább olajat öntött a tűzre: „Hogy mit gondolok Carlos Sainzról? Szerintem remek pilóta. Hogy üzleti fronton gondot okozna-e, ha két azonos nemzetiségű pilóta vezetné az autóinkat? Semmiképpen, a szponzoraink ugyanis csupán azt várják el tőlünk, hogy az elérhető legjobb párost szerezzük meg…”
Nagy kérdés, hogy mit szólna ehhez a Red Bull, amelyhez Sainz szintén kötődik, hiszen egy kölcsönszerződés keretein belül szerepel a Renault-nál. Erre a magukat tűzközelinek mondó források válasza egyszerű: mehet a McLarenhez, cserébe viszont a wokingiaknak át kellene engedniük saját nevelésű reménységüket, az F2-ben pallérozódó Lando Norrist, akit a Toro Rossónál alkalmaznának Brendon Hartley helyén – akár azonnal is.
Emlékeznek? Mint arról az F+1 Blog már a Monacói Nagydíj idején beszámolt, Helmut Marko szabályos hajtóvadászatot indított Norris megszerzéséért, ám bármennyire tepert a nagyhatalmú osztrák, akkor nem sikerült lecsapnia a britre. Lehet, hogy most ez a transzfer is összejöhet?
Szóltunk előre, hogy ez a pilótakeringő összetettnek ígérkezik, már ha egyáltalán lesz belőle valami… Most csupán egy dolog biztos: a paddock forrong és valószínűsíthető, hogy a jövő hétvégén esedékes Magyar Nagydíj sem csupán a pályán zajló történések miatt lesz érdekes!