Nem csak Sebastian Vettelnek gurult el a gyógyszere a hétvégi Azerbajdzsáni Nagydíjon, hanem a Haas versenyzőjének, Romain Grosjeannak is. Igaz, a francia pilóta nem valamelyik riválisával csörtézett össze, hanem saját munkaadójával, mégpedig egy régóta problémás – vagy legalábbis annak beállított – terület, a fékek miatt.
Köztudott a francia pilótáról, hogy neheztel a Haasra és annak félbeszállítójára, a Brembóra, hiszen már a tavalyi szezont is végigpanaszkodta az amerikai csapat autójának fékrendszere miatt. A versenyző idén sem hallgat, ám amit Bakuban produkált, arra mostanáig nem volt példa: mivel a kvalifikációs edzés közben is bejátszottak néhány panaszos rádióüzenetet tőle, kifakadt a hivatalos F1-es tévéadás szerkesztőire, mondván szándékosan piszkálják ezzel, a futamon pedig már szabályosan tombolt. Az egyik fékekkel kapcsolatos csapatrádiós panasza például így hangzott: „Ha esetleg az autó életveszélyessé válna a fékek miatt, kérlek, hívjatok ki!”
A 37. körben a csapat kihívta a pilótát, megvizsgálták bal első fékeket, majd visszaküldték a pályára a franciát, aki – míg márkatársa, Kevin Magnussen az élbolyban is megfordulva a 7. pozícióban zárta a futamot – végül a 13. helyen fejezte be a kaotikus viadalt. Árulkodó módon a Haas futam utáni sajtóközleménye nem is tartalmazott értékelést Grosjeantól, a kommünikében a francia pilóta neve alatt csupán ennyi állt: „Nincs futam utáni kommentár…” A Canal + tévétársaságnak mormogott egy keveset a versenyző, ám abból is kizárólag arra lehet következtetni, hogy bepukkant az állítólagos fékproblémák miatt: „Ez a futam egy katasztrófa volt a rajttól a célig. Egyetlen értékelhető pillanata sem volt ennek a hétvégének. Olyan nem fordulhat elő, hogy a hétvége során minden egyes alkalommal gondjaink vannak a fékekkel. Volt egy pont, amikor konkrétan féltem, annyira veszélyes volt” – durrogott Grosjean.
Günther Steiner, a Haas főnöke a futam után kitért Grosjean kirohanására: „Nehéz hétvégéje volt. Bízom abban, hogy néhány futam múlva már nem kell majd a fékekről beszélnünk. Túl kell jutnunk ezen és túl is fogunk, hogy rendszeresen, mindkét autóval ott lehessünk a pontszerzők között. Ez a célunk. Ha ilyen versenyek vannak, mint ez a mostani, ennyi eseménnyel, ott kell lennünk, hogy kihasználhassuk a kínálkozó lehetőséget” – fogalmazott a szakember.
Tény, hogy a Haas tett már idén lépéseket a fékproblémák megoldására: a különítmény a partnercsapat Ferrarihoz hasonlóan a Brembo portékáit használja, ám Grosjean folyamatos panaszai után a bahreini teszten és az Orosz Nagydíj szabadedzésein tesztelték már a Carbon Industrie termékeit is. Mivel a kipróbált portékával hűtési gondok adódtak, a gárda visszatért a Brembo gyártmányaira, ami ellen kétségkívül Grosjean ágál a leginkább. Az F+1 Blog néhány paddock-pletykát is elcsípett ezzel kapcsolatban az első két európai futamon, ahol egyik tűzközeli informátorunk arra tett utalást, hogy üzlet van a dologban: „A Carbon Industrie francia cég, amely szeretne komolyabb teret nyerni magának a Forma-1-ben, Romain pedig a segítségükre tud lenni ebben, ráadásul a sajtó figyelmét is ébren tartja a folyamatos fékpanaszokkal. Ha másképp közelítjük meg: a Ferrari is Brembót használ és nekik semmi gondjuk nincs. A Haas szorosan együtt is működik az olaszokkal, miért pont a fékek működtetésében nem tudnak segíteni nekik? Nem furcsa ez egy picit?” – fogalmazott neve elhallgatását kérő forrásunk.
Nyolc futam után a Haas 21 ponttal a konstruktőri tabella 7. helyén áll, míg a pilóták épp most, a bakui eredmény után cseréltek helyet az egyéni ponttáblázaton: a frissen szerzett egységekkel Magnussen 11-re növelte pontjainak számát és a 13. helyre lépett elő, 1 egységgel megelőzve Grosjeant.