Minden jel arra utal, hogy a Ferrarinak nyomós oka van arra, hogy valamilyen szerepkörben minél hamarabb visszacsábítsa egykori sikerkovácsát, Ross Brawnt. A minap felkapott pletykát egy újabb követi, mégpedig az, hogy az olasz csapat technikai igazgatója, James Allison nem kíván tovább Maranellóban állomásozni…
Brawn esetleges visszatéréséről az utóbbi napokban kezdtek pusmogni az olasz sajtóban, a Gazzetta dello Sport keddi száma pedig újabb adalékként közölte, hogy Allison és a Ferrari együttműködése rövidesen lezárulhat. Nem is olyan régen már spekulált erről a bennfentes szaksajtó, akkor Maurizio Arrivabene csapatfőnöknek sikerült elhallgattatni a pletykagyárat, az olasz sportnapilap szerint azonban nagyon is van alapja az Allison távozásáról szóló teóriáknak.
Ha minden igaz, a brit szakember és az olasz különítmény kapcsolata több szinten is ingatag. Egyrészt Sergio Marchionne, a márka elnöke egyre türelmetlenebb, miután a csapat bajnoki esélyek reményében kezdte meg az idei szezont, de mostanáig még futamot sem tudtak nyerni, másrészt nem tett jót a közös munkának az sem, hogy Allison neje néhány hónappal ezelőtt tragikus hirtelenséggel elhunyt. A lap szerint a szakember azóta folyamatos ingajáratban van Maranello és nagy-britanniai otthona között, mert szeretne minél több időt a gyermekeivel tölteni, s ez óhatatlanul is megosztja a figyelmét.
A Gazzetta dello Sportnál úgy sejtik, hogy Allison rövidesen visszatér a szigetországba, egészen pontosan korábbi állomáshelyére, a Renault-hoz. A brit szakember egyébként Forma-1-es pályafutása zömét ezen a tengelyen töltötte: az Enstone-ban székelő francia csapat jogelődjénél, a Benettonnál lehúzott évek közben volt egy rövid kiruccanása a Larrousse-nál, ugyanakkor 1999-től 2005-ig a Ferrarinál főmérnökösködött. Onnan a Benetton-jogutód Renault-hoz tért vissza és egészen 2013-ig a menet közben Lotusszá avanzsált csapatnál maradt, 2009-től technikai igazgatói státuszban. Akkor a Ferrari csábította el, hasonló státuszba, nagy reményekkel, ám ezekből mostanáig semmi nem vált valóra.
Kétségtelen, hogy Enstone-ban (ahol az idei évtől ismét gyári Renault-ként fut a csapat) jól jönne Allison tudása, a Ferrari előtt pedig több lehetőség is adott a szakember pótlására. A Gazzettánál nem tartják kizártnak, hogy Allison helyettese, Simone Resta örökölheti meg a technikai igazgatói pozíciót, ugyanakkor azt sem tartják kizártnak, hogy az együttes átcsábítja a Toro Rosso technikai guruját, James Key-t, aki olyan istállókat erősített korábban, mint a Williams, a Force India és a Sauber. Bárhogyan is döntsenek, állítólag Marchionne nagyon szeretné, hogy az utóbbi éveket nyugdíjasként töltő Brawn legalább tanácsadói státuszban szerepet vállaljon a csapatnál.
A lap megjegyzi, hogy Marchionne nem véletlenül türelmetlen a menedzsmenttel szemben: Vettel szerződése a következő idény végén lejár és a négyszeres vb-első állítólag már jelezte, hogy komoly garanciákat szeretne látni a javulásra, mielőtt aláírna egy újabb kontraktust…