Izgalmas pletykát sikerült kihalásznia az F+1 Blognak az Olasz Nagydíjat követő forgatagban: több forrásunk is arról számolt be, hogy valóra válhat számos márkamegszállott álma, ugyanis minden valószínűség szerint a Sauber istálló nevében 2018-tól szerepel majd az Alfa Romeo. Akár még az is lehet, hogy a csapatalapító nevét teljes egészében elhagyja a svájci formáció...
Mint ismeretes, a Saubernél komoly változások zajlanak idén: szezon közben váltottak csapatfőnököt, Monisha Kaltenbornt a korábbi Renault-főnök Fred Vasseur váltotta fel, akinek érkezése után az első dolga volt, hogy felmondta az előző vezető által kötött motorszállítói szerződést a Hondával. A Svájcban székelő együttes új vezetősége inkább meghosszabbította a jelenleg is érvényben lévő Ferrari-megállapodást, de a következő idénytől fogva már nem az előző, hanem az aktuális hajtásláncot kapják majd az olaszoktól.
Sőt, amennyiben igazak a monzai paddockban hallottak, sokkal többre is számíthatnak ennél. Úgy tűnik, hogy a korábbi pletykáknak megfelelően a maranellói csapat valóban egyfajta junioristállóként kívánja használni a Saubert, amelyet technikai támogatásban is részesítenek és ahová pilótát is delegálnak. A pilóta a vörösök akadémiai programjának csúcstehetsége, az F2-es bajnokság listavezetője, Charles Leclerc lesz, aki – noha hivatalosan még nem jelentették be – már idén lehetőséget kap: a monacói reménység Sepangban, Austinban, Mexikóvárosban és Interlagosban is vezethet a pénteki nyitóedzéseken, jövőre pedig szinte biztosan a többségi tulajdonos Longbow Finances támogatását élvező Marcus Ericsson csapattársa lesz.
Az együttműködés szorosabbá válása kiváló alkalmat biztosít arra is, hogy a Ferrari vezére, Sergio Marchionne valóra váltsa régi vágyát és visszahozza az Alfa Romeo márkanevet a Forma-1-be. A maranellói csúcsvezető a monzai hétvégén látogatást tett a paddockban, ahol forrásaink szerint erről is egyeztetett: a kiszivárgott hírek szerint létrejött egy megállapodás a névről, és többen is valószínűsítik, hogy az F1-ben 25 éve szereplő Sauber dobja az immáron évek óta nyugalmazott alapító, Peter Sauber után viselt nevet, és 2018-tól Alfa Romeo néven szerepelnek majd a világbajnokságon.
Az Alfa Romeo rég nincs jelen a Forma-1-ben, azonban a márka ezer szállal kötődik az autósport csúcskategóriájához. Az első két egyéni vb-t is Alfával nyerte Nino Farina és Juan Manuel Fangio, majd 1988-as eltűnéséig a márka több ciklusban, konstruktőrként és motorszállítóként is képviseltette magát. Az egyik legerősebb rajongói bázissal bíró márka visszatérését régóta várják a hívek, azonban az érdemi esély azóta csillant fel, hogy Marchionne 2014 őszén átvette a Ferrari irányítását is.