A Ferrari két rangidős akadémistája is lehetőséget kapott a Malajziai Nagydíj pénteki első szabadedzésén: Charles Leclerc első ízben vezetett a Saubernél, Antonio Giovinazzi pedig negyedszer a Haasnál. Mindkét pilóta reménykedik abban, hogy jövőre már versenyezhetnek is az F1-ben, ugyanakkor állítják: még nem tudják, hogy milyen feladatot kapnak 2018-ra.
Noha paddock-susmorgások szerint Daniel Ricciardo a 2018-as idényt már nem a Red Bull kötelékében képzelte el, az ausztrál pilóta biztosan marad és igyekszik optimizmust sugallni. A hétvégén esedékes Maláj Nagydíj előtt például kijelentette: márkatársával, Max Verstappennel semmiképp sem alkotnak gyengébb párost, mint a Mercedes vagy a Ferrari duója, s reménykednek abban, hogy jövőre végre valóban lehet esély a vb-cím megszerzésére.
Noha a McLaren a csapat saját kalkulációi szerint máris kéthetes csúszásban van a 2018-as versenyautóval kapcsolatos tennivalókkal, nagy reményeket fűznek a Renault-val kötött szövetséghez. Eric Boullier, a wokingiak versenyigazgatója elismeri, hogy a "gyári" státusz feladása nem egyszerű, ugyanakkor a szakember leszögezte: olyan feltételeket alkudtak ki a franciáknál, amelyek értelmében a patinás egylet több lesz egyszerű ügyfélnél.
Még mindig nem lehet teljes mértékben kizárni, hogy más tervei vannak, paddock-források szerint azonban biztosra vehető, hogy Fernando Alonso marad a McLarennél 2018-ban is. Maga az érintett csupán annyit árult el a hétvégén, Szingapúrban, hogy a jövő héten a csapat bázisán tartózkodik majd, akkor kíván tárgyalni az ügyről az illetékesekkel.
Továbbra sincs döntés arra vonatkozóan, hogy Carlos Sainz már a Malajziai Nagydíjtól kezdve átülhet-e a Toro Rossóból a Renault-ba. Az F+1 Blog információi szerint a Szingapúri Nagydíj helyszínén az érintettek vadul tárgyalnak a színfalak mögött: Jolyon Palmer és menedzser édesapja, az expilóta Jonathan csak egy szigorú kritérium teljesítése esetén lennének hajlandóak átengedni a volánt a spanyol pilóta javára…