Kimi Räikkönen jól érzi magát az Alfa Romeo Racingnél, de még nem gondolkodik azon, hogy mihez kezd jelenlegi szerződésének lejárta, azaz 2020 után. A finn nem örül annak, hogy egyre sűrűbb lesz a versenynaptár, egy Finn vagy Svájci Nagydíj azonban felvillanyozná, akárcsak néhány kör F1-es autóval a legendás Norschleifén.

 

Két évre írt alá Kimi Räikkönen az Alfa Romeo Racinghez: az első idény felén már túlvagyunk, azonban a finn még nem gondolkodik azon, hogy mihez kezd a jelenlegi kontraktus lejárta után. Erről 2007 világbajnoka Spa-Francorchamps-ban beszélt egy olyan zártkörű sajtóértekezleten, amelyet az olasz márka belgiumi részlege szervezett a nyári szünetet követő első futam csütörtöki sajtónapjára.

„A következő idény végéig szól a szerződésem, de most még fogalmam sincs arról, hogy mi lesz utána” – mondta a finn versenyző, aki viccelődve hozzátette: „Egyelőre azon vagyok, hogy megpróbáljam túlélni ezt az évet és a következőt, aztán pedig meglátjuk. Majd kiderül, hogy lesz-e kedvem, lesz-e lehetőségem folytatni. Szerintem most még túlságosan korai erről beszélni.”


Ami bizonyos: a jelenlegi mezőny korelnökének nem feltétlenül fűlik a foga ahhoz, hogy a versenynaptár egyre zsúfoltabb. Mint a sajtóeseményen megjegyezte, nem örül túlságosan annak, hogy az FIA és a FOM csütörtöki bejelentése szerint 2020-ban csúcsra járatják a vb-t és 22 futamosra bővítik a menetrendet.

„Hány futamunk is van idén? 21? Höh, emlékszem, amikor még csak 17 futam volt egy évben…” – ámult el Räikkönen, aki meg is jegyezte, hogy a NASCAR-ban, ahol annak idején tett egy rövid kitérőt, 35 futamot is bonyolítanak, ráadásul egy országban, de mint mondta, „az egy kib.szott nagy ország!” Az északi versenyző kijelentette: szerinte sokkal jobb lenne, ha a futamok többségét Európában bonyolítanák: „Monza után távozunk Európából, ráadásul szerintem a sok utazás miatt az egész szezonnak az a legnehezebb része” – mondta.

Räikkönen nem titkolja, hogy kétgyermekes családapaként kezdi egyre nehezebben viselni azt a rengeteg utazást, amivel az F1 jár: „Természetesen hiányzik a családom, a gyermekeim, amikor távol vagyok, de nem is ez az igazi probléma. Sokkal inkább az, hogy az egész végtelennek tűnik. Amikor az év végén leülsz, rájössz, hogy tulajdonképpen több időt töltöttél különféle reptereken és egyéb helyeken, mint odahaza, majd jön egy rövid téli szünet és kezdődik minden elölről… Őszintén szólva ebből már egy ici-picit elegem van, bár valahogy úgy érzem, hogy idén picit elviselhetőbb a sok utazgatás, mint korábban.”

Arra a felvetésre, hogy feldobná-e, ha esetleg Helsinki belvárosában, egy utcai pályán versenyezhetne a Finn Nagydíjon, Räikkönen határozott igennel felelt, de a hallgatóságát megnevettetve hozzátette: „Örülnék egy Svájci Nagydíjnak is, mert az közelebb van az otthonunkhoz!” Hogy mi kellene egy Finn Nagydíjhoz? A pilóta szerint a válasz egyszerű, pénz, sok pénz: „Biztos vagyok benne, hogy meg lehetne csinálni, ha valaki adná hozzá a pénzt. A gond az, hogy az üzletemberek mindig csak azt nézik, hogy a befektetett pénzt mikor és hogyan kapják vissza… Sok ország van, ahol képesek megfizetni ezt. Jövőre például Vietnamban is lesz verseny. Tíz évvel ezelőtt fel sem merülhetett volna, hogy oda menjünk versenyezni!”

Räikkönen elárult egy eddig nem hallott kulisszatitkor is: felvetette az Alfa Romeo Racing vezetőségének, hogy szívesen teljesítene néhány gyors kört F1-es autóval a Zöld Pokolban, azaz a legendás Nordschleifén. „Remek lenne ott versenyezni, de biztonsági okok miatt ez nem lehetséges. Pedig jómagam imádnék ott F1-es autóval száguldozni. Beszéltem is erről a csapattal, hogy vajon nem lehetne-e összehozni, de az volt a válaszuk, hogy ez túlságosan veszélyes. Korábban volt már ott egy demo, de én komoly, gyors kört szerettem volna futni, amit sajnos nem engedélyeztek” – mondta az északi klasszis, aki a hétvégi Belga Nagydíj előtt 31 pontjával az egyéni tabella 8. helyén állomásozik.