Minden jel arra utal, hogy a Ferrari végre meglépi azt, amit hosszú évek óta felrónak az olasz gárdának és lehetőséget biztosítanak egy saját nevelésű pilótának, történetesen a Saubernél pallérozódó Charles Leclerc-nek. Az előléptetéssel egy tragikus családi történetbe íródna újabb fejezet, de a kérdés még mindig nyitott: vajon tényleg megkapja-e a monacói reménység Kimi Räikkönen pozícióját?

 

Ha tippelnünk kellene, azt mondanánk, hogy igen! Ugyan amikor Barcelonában interjút készítettünk az fiatal kiválósággal, túlságosan korainak tartotta azt, hogy a jövő évi ferraris szereplésen meregjen, azóta viszont sok minden történt. Leclerc futamról futamra bizonyítja, hogy nem véletlenül tett szert komoly hírnévre a juniorkategóriákban, ráadásul a színfalak mögött is történt változás: a Ferrarinál rájöttek, hogy a másfél éve hajkurászott Daniel Ricciardo elcsábítása a Red Bulltól túlságosan drága mulatság lenne, így olcsóbb megoldás után kell nézniük.


A monacóinál jobb választása aligha lehet a maranellóiaknak: csúcsgázsihoz képest vélhetően fillérekbe kerülne az egyik legnagyobb tehetség, akivel végre igazolhatnák, hogy van létjogosultsága a tehetséggondozó programjuknak, ahonnan mostanáig még soha, senki nem került be az anyacsapathoz. Ehhez a legközelebb a tragikus sorsú Jules Bianchi járt, akinek állítólag aláírt szerződése volt a 2015-ös szezonra, de sajnos nem tudott élni a lehetőséggel, mivel belehalt a 2014-es Japán Nagydíjon elszenvedett fejsérülésbe. Épp ez az, ami csempészne némi romantikát Leclerc előléptetésébe, ugyanis a 20 esztendős pilóta Bianchi keresztfia és felfedezettje, a monacóit a néhai pilóta indította el az autósport útján. Akárcsak Bianchit, Leclerc-et is Nicolas Todt menedzseli, akinek messzire elér a keze, a Ferrari pedig – ahol sokáig az édesapja volt a főnök, s ahol Felipe Massát is versenyeztette - különösen „pálya” számára. A francia üzletember a Paul Ricardon még a szokásosnál is aktívabbnak tűnik, egyeztetésről egyeztetésre jár, ami mindenképpen annak a jele, hogy készül valamire.

Csakúgy, mint Räikkönen, aki a franciaországi hétvége kezdetén utalást is tett arra, hogy kezdi borzalmasan unni az F1-et. „Az mindig mókás, amikor izgalmasak és élvezetesek a futamok. Ha viszont olyanok a versenyek, mint Monacóban, ahol mindenki csak 80 százalékot nyújt és csupán követi a másikat, az se a rajongóknak nem jó, sem pedig nekünk, versenyzőknek. Az évek során számos alkalommal változtak a szabályok, de ezek semmilyen érdemi változás nem hoztak” – fogalmazott a finn, aki korábban számos alkalommal hangsúlyozta: akkor fogja befejezni F1-es karrierjét, amikor elkezdi unni ezt az egészet. A szavai alapján pedig úgy tűnik, hogy ez most kezdődött el…


Hogy mit mond a pletykáról a Leclerc-tábor? A fiatal pilóta – ahogyan azt ilyenkor illik – lapít, és gyaníthatóan reménykedik. Néhai keresztapja édesapja, Philippe Bianchi szerint az ugrás hatalmas lenne, de nemhogy nem elképzelhetetlen, hanem biztos – csak az időzítés kérdéses: „Természetesen Charles alkalmas arra, hogy a Ferrarinál versenyezzen” – idézte a minap a CNN az idősebb Bianchit. „Nem lenne könnyű dolga, ha már jövőre a Ferrarinál hajtana, mert ott mindig óriási a nyomás. Amikor vörös overallt viselsz, nem könnyű az életed! Lehet, hogy szüksége lenne még egy évre a Saubernél, de az biztos, hogy azután a Ferrari elviszi Charles-t!”

Természetesen a Francia Nagydíj pénteki nyitónapján is téma volt a Leclerc-Ferrari ügy, amelyben megszólalt Fred Vassuer, a Sauber vezére is. A szakember nem cáfolt, sokkal inkább ködösített, ami szintén gyanús: „Úgy gondolom, hogy picit könnyedebben kell megközelítenünk ezt a témát, hiszen két hónappal ezelőtt, a szezon kezdetén az újságírók zöme azt kérdezte tőlem, hogy kirúgjuk-e a következő néhány napban… Ha két vagy három egymást követő hétvégén jó eredményeket érsz el, az nem jelenti azt, hogy hat hónap múlva világbajnok leszel. Most az előttünk álló hétvégére kell összpontosítania, végeznie kell a dolgát, lépésről lépésre haladva. Most ez a legfontosabb számára, jómagam pedig pokoli módon hajszolom és igyekszem a következő futamokra is motiválni” – hangzottak a szakember finoman szólva is gyanús szavai.

Mérget most még nem vehetünk arra, hogy a 10 ponttal az egyéni tabella 14. helyén álló Leclerc jövőre Vettel csapattársa lesz, az viszont bizonyos, hogy jelenleg a monacóinak van a legjobb esélye arra, hogy jövőre csatlakozzon a maranellóiakhoz. A döntésre egy darabig biztosan várni kell: a Ferrari az utóbbi években a nyári szünet végén, a Belga Nagydíj környékén tett bejelentést a pilóták szerződéseivel kapcsolatban.