Goodwood és a Festival of Speed az autósport világának valódi ünnepe, ahonnan mindenki igyekszik különleges relikviákkal távozni. Aki igazán gazdag, egy valóban rendkívüli kinccsel távozhat, ugyanis a Bonhams az esemény keretein belül tartandó aukcióján egy legendás Forma-1-es Mercedest küld kalapács alá…
Az autó nem más, mint a W196-os Ezüstnyíl, amelyet a csillagos márka gyári csapata 1954-ben és 1955-ben használt: ez volt az utolsó Forma-1-es Mercedes, mielőtt a márka Pierre Levegh Le Mans-i tragikus balesete után 1955 végén több évtizedre távozott az autósport világából. A versenygépet két igazi legenda, az ötszörös világbajnok Juan Manuel Fangio, valamint a vb-címet sosem nyerő versenyzők legjobbjának tartott Sir Stirling Moss vezette annak idején, sőt Fangio két bajnoki titulust is nyert a W196-ossal.
A statisztikai adatok jól rávilágítanak, hogy mennyire meggyőző volt akkoriban ez Mercedes: összesen 12 futamon indították, s ezek közül Fangio nyolcat, Moss pedig egyet nyert. A csillagos márka eredetileg azt tervezte, hogy a kor szabályai által lehetővé tett motorvariánsok közül a 0,75 literes, feltöltős egységet építik be az autóba, de végül a fogyasztást és a teljesítményt figyelembe véve a másik lehetséges változat, a 2,5 literes, soros nyolchengeres szívómotor mellé tették a voksukat: ez eleinte 257 lóerős teljesítményre volt képes, de 1955-re 290 lóerőre növelték a teljesítményét.
James Knight, az aukciót szervező Bonhams képviselője a brit sajtónak elárulta: a pénteken tartandó aukció iránt érezhetően fokozott az érdeklődés, amiben a csoportvezető szerint jelentős szerepe van a legendás Mercedesnek is. Az újságok szerint csillagászati összeget kell majd fizetnie annak, aki magáénak szeretné tudni az autósport történetének eme rendkívüli darabkáját: egyes források azt sem tartják kizárt, hogy az autó ára felülmúlhatja a tízmillió fontot is.