Fernando Alonso még nem tudja pontosan, hogy Forma-1-es szerepvállalásának év végi lezárása után, a megbízhatósági-vb (WEC) mellett mit is csinál még 2019-ben. A közvélekedés szerint az a legvalószínűbb, hogy az Indycar felé veszi az irányt: döntés még nincs ezzel kapcsolatban, ám a pilóta az elmúlt hétvégén, Spa-Francorchamps-ban megjegyezte, hogy nem tart a tengerentúli széria veszélyeitől.
Komoly nyilatkozatháború zajlott a nyári szünet végén és a Belga Nagydíj hétvégéjén is Fernando Alonso és a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner között azzal kapcsolatban, hogy megkörnyékezte-e a Red Bull ajánlattal a kétszeres világbajnokot, s ha igen, hányszor és mikor történt ilyen. A McLaren szombati sajtóértekezletén természetesen záporoztak az erre vonatkozó kérdések a sportágtól az idény végén elbúcsúzó pilóta felé.
Noha a McLaren a csapat saját kalkulációi szerint máris kéthetes csúszásban van a 2018-as versenyautóval kapcsolatos tennivalókkal, nagy reményeket fűznek a Renault-val kötött szövetséghez. Eric Boullier, a wokingiak versenyigazgatója elismeri, hogy a "gyári" státusz feladása nem egyszerű, ugyanakkor a szakember leszögezte: olyan feltételeket alkudtak ki a franciáknál, amelyek értelmében a patinás egylet több lesz egyszerű ügyfélnél.
Még mindig nem lehet teljes mértékben kizárni, hogy más tervei vannak, paddock-források szerint azonban biztosra vehető, hogy Fernando Alonso marad a McLarennél 2018-ban is. Maga az érintett csupán annyit árult el a hétvégén, Szingapúrban, hogy a jövő héten a csapat bázisán tartózkodik majd, akkor kíván tárgyalni az ügyről az illetékesekkel.
Nem csak egy futamgyőzelmekre is alkalmas Forma-1-es autóval tartozik a McLaren-Honda Fernando Alonsónak: a spanyol klasszis a Hungaroringen elárulta, hogy azt a versenygépet sem vehette még át, amellyel a májusi Indianapolis 500-on rajthoz állt.