Felipe Massa a tavalyi évad végén tényleg visszavonult: 2016 végén egyszer már bejelentette távozását az F1-ből, de a helyzet úgy hozta, hogy csak az előző idény végén intett ténylegesen búcsút a királykategóriának. Az F+1 Blog a szabad lét első néhány hónapjának tapasztalatairól kérdezte a tizenegyszeres futamgyőztes brazilt.
Robert Kubica több mint 7 esztendő után vezetett újra hivatalos Forma-1-es hétvégén, amikor a Spanyol Nagydíj pénteki első szabadedzésén Szergej Szirotkin Williams-Mercedesével körözött és az utolsóelőtti helyen végzett. Mivel a grove-i csapat a jelek szerint padlón van Barcelonában, a lengyel klasszis nem repesett az örömtől: az F+1 Blog a nyitógyakorlás után ott volt, hogy meghallgassa az egyszeres futamgyőztes tesztpilóta gondolatait.
Felipe Massa a visszavonulását megszakítva tért vissza az idei évre a Williams istállóhoz, ahol felemás szezonja van, de a brazil biztos benne, hogy saját teljesítménye miatt nem érheti szó a ház elejét. Sőt, a dél-amerikai az F+1 Blognak Monzában kijelentette: úgy érzi, hogy pályafutása során még sohasem vezetett olyan jól, mint 2017-ben.
Ross Brawn, a Formula One Management sportszakmai vezetője nem tétlenkedik: a korábbi ígéretnek megfelelően stábot toboroz, amellyel együttműködve kidolgozza majd az irányvonalat, amit 2021-től, az új motorszabály bevezetésétől követ majd a Forma-1. A brit szakember legújabb igazolása egy igazi róka, aki a Williams kötelékéből érkezik a FOM-hoz.
Nem vált Honda erőforrásokra a Williams istálló: ezt állítja legalábbis a grove-i formáció csapatfőnök-helyettese, Claire Williams, azok után, hogy a napokban olyan pletykák láttak napvilágot, amelyek szerint az együttes átvállalja a küszködő japán gyártót a szakításról állítólag már döntő McLarentől. A főnöknő szerint a Honda a gigapénz ellenére sem vonzó számukra.