Olyan autóipari beruházásba fogott a Lotus istállót birtokló Genii Capital nevű luxemburgi befektetési társaság, amely akár a Forma-1-es csapat névváltoztatását is eredményezheti. Lehet, hogy a De Tomaso márkanév újra feltűnik a királykategóriában?

 

Az olasz márkát egy argentin vállalkozó, Alejandro de Tomaso alapította 1959-ben: a modenai cég közúti sportautók és versenygépek alkotására szakosodott, fénykorában pedig olyan márkákat is birtokolt, mint például a Maserati és a Moto Guzzi. Miután az alapító 2003-ban elhunyt, a De Tomasót felszámolták és a márkanévre is hosszas hányattatás várt.

Két éve úgy hírlett, hogy a brandet a BMW vásárolja meg, ebből azonban semmi nem lett, múlt héten viszont egy torinói aukción 2,2 millió euróért újra gazdát cserélt a De Tomaso márkanév. Az új tulajdonos egy olyan konzorcium, amelyben nyakig benne van a Lotus többségi tulajdonosa, a Gerard Lopez nevével fémjelzett Genii Capital is.

Mivel a Genii a Lotus Carsszal kötött megállapodás értelmében 2017-ig használhatja a Lotus márkanevet (amelyhez pénzügyi támogatást már évek óta nem kapnak), egyes források máris azt feltételezik, hogy a beruházás az enstone-i csapat átkeresztelkedésének első lépése. Utalást erre ugyan még nem tettek az illetékesek, de a jelenlegi névhasználati jog lejártának határideje rohamosan közeleg, és a márkanevet megvásárló konzorciumnak komoly tervei vannak a De Tomasóval.

„A De Tomaso gy nagy presztízsértékű autóipari márkanév” – nyilatkozta a Lous korábbi Forma-1-es menedzsere, Patrick Louis, aki jelenleg a Genii autóipari befektetéseinek felelőse. „Most neki kell látnunk az első modell tervezésének és gyártásának, hogy megmutassuk a minőséget. Azt tervezzük, hogy 2019-re vagy 2020-ra már évente legalább 4500 autót fogunk gyártani.” 

Az autóipari vonalhoz kiválóan illeszkedne a márkanév Forma-1-es „megfuttatása”, más kérdés viszont, hogy kibírja-e a Lotus a következő néhány évet. Az összeomlás közvetlen veszélye az utóbbi fél évben elmúlni látszott, makacsul tartják viszont magukat azok a híresztelések, amelyek szerint a versenyzőként Romain Grosjeant és Pastor Maldonadót foglalkoztató együttes továbbra sem áll szilárd pénzügyi lábakon.

A De Tomaso egyébként megfordult már a Forma-1-ben, noha a márka szereplése mostanára a feledés homályába veszett. 1970-ben Sir Frank Williams istállója is egy De Tomaso-Fordot versenyeztetett, egy ilyen autóban lelte halálát a legendás csapatfőnök által indított Piers Courage is a Holland Nagydíjon.