Nagyon úgy tűnik, hogy a Red Bull üzletileg is megsínyli a tavalyi szezon kezdete óta tartó mélyrepülést: az F+1 Blog információi szerint máris van olyan szponzor az energiaitalos különítmény táborában, amely arra készül, hogy a 2015-ös szezon végén bedobja a törölközőt és szakít a csapattal.
Forrásaink szerint az alakulat karórás partnere, a Casio az, amelynek vezetősége félhivatalosan már elszánta magát arra, hogy nem hosszabbítják meg a 2009 óta fennálló kapcsolatot a Milton Keynes-i együttessel. A küszöbön álló szakítás receptje pofonegyszerű: noha komoly, valamirevaló eredményekről nem lehet beszélni, az alakulat állítólag olyan magas összeget kér, hogy az a shibuyai cégnek már nem éri meg.
Tény, hogy a Mateschitz-birodalom ékkövének számító, a sportágat 2010 és 2013 között domináló gárda jól meglenne a japán vállalat támogatása nélkül is, de lépésük alátámasztaná Helmut Marko korábbi nagy port kavaró kijelentését, amely szerint a Renault hajtáslánc-problémáira visszavezethető küszködés anyagilag is kedvezőtlen hatással van az istállóra. Ha pedig egy olyan régi támogató, mint a Casio is hajlamos bemondani az unalmast, annak üzenetértéke van és nem sok jót vetít előre a Red Bullra nézve.
Hasonló cipőben jár a McLaren is: a wokingiakat az idén visszatérő Honda gyalázatos produkciója
kényszeríti a sereghajtók közé és velük kapcsolatban is egyre több az aggodalom. Nem véletlenül: Ron Dennis csapata évek óta képtelen tető alá hozni egy valamirevaló főszponzort, az MP4-30-asok nem roskadoznak az egyéb partnerek logóitól sem, így – egyáltalán nem meglepő módon – az utóbbi hetekben már a csapatvezetés egyes tagjai is nyíltan aggodalmaskodtak az üzleti kilátások miatt.
Mivel Helmut Marko a közelmúltban azt ígérte, hogy a nyári szünet előtt szeretnék tisztázni a csapat jövőjével kapcsolatos kérdéseket, nagy a valószínűsége, hogy a hungaroringi hétvégén újabb fejlemények érkeznek majd a gárda háza tájáról. Olyan pletykákat is hallani, hogy Carlos Ghosn, a Renault-Nissan konszern elnöke személyesen teszi majd tiszteletét a paddockban, hogy tárgyalásokat folytasson: ha tényleg eljön, egyesek szerint a békülésről kíván egyezkedni az energiaitalosokkal, a bátrabbak szerint viszont a Lotus lesz a célpont, amelyről immáron több hete úgy hírlik, hogy jövőre a Renault gyári csapataként láthatjuk viszont.