Úgy tűnik, kezd célt érni a Michelin lobbija, hiszen sajtóértesülések szerint már Jean Todt, az FIA elnöke is szeretné felszámolni a gumimonopóliumot a Forma-1-ben. Kedvezőbb esetben még az is előfordulhat, hogy a Pirelli a közeljövőben nem egy, hanem mindjárt két riválist is kaphat.
Ugyan a Pirelli immáron második éve gondoskodik a Forma-1 és a különféle betétszériák abroncsairól, szakmai berkekben eddig is tudvalevő volt, hogy a Michelin nincs belenyugodva a helyzetbe. A szakágból 2006-ban, a gumiháború felszámolásáról szóló döntés ellen tiltakozva kivonuló francia gyártó 2010 végén az utolsó utáni pillanatig harcolt annak érdekében, hogy befutó legyen a szövetségi tenderen. Törekvéseiket akkor nem koronázta siker, Ecclestone és az irányító testület pusztán eszközként használta fel a franciák nyomulását, hogy kedvezőbb feltételeket alkudjanak ki a Pirellitől.
Arról, hogy a Michelin a nagy pofon után sem tett le a Forma-1-es visszatérésről, az idén áprilisban visszavonult sportigazgató, Nick Shorrock nyíltan beszélt eme írás szerzőjének a tavalyi Katalán-ralin: „Folyamatosan figyelemmel kísérjük a helyzetet az F1-ben. Ha úgy alakul, hogy szemernyi esély kínálkozik a visszatérésre, mindenképpen lépni fogunk” – mondta az azóta már leköszönt szakvezető, aki elismerte: a 2010-es döntés óta a háttérben mindent megtettek, megtesznek annak érdekében, hogy újra liberalizálják a száguldó cirkusz gumipiacát.
Bár több versenyző - köztük Michael Schumacher - is örvendetesnek tartaná a több beszállítós rendszert, nagy kérdés, hogy a 2013-ig szerződéssel rendelkező Pirelli vállalja-e a megmérettetést. Paul Hembery, az olaszok sportigazgatója a jelek szerint egyelőre nem túl lelkes, és a vállalat jövőbeli terveiről egyelőre csak annyit volt hajlandó elárulni, hogy amennyiben marasztalják a milánói gyártót, s ’a gazdasági helyzet is lehetővé teszi’, folytatják a Forma-1-es programot.
Jelenleg a két gumiszállítós helyzetet is nehéz elképzelni, pedig kedvező esetben 1984 óta először – akkor a Good Year, a Michelin és a Pirelli szolgálta ki a csapatokat – akár három gumigyár is feltűnhet egyszerre királykategóriában. A harmadik gyártó sötét lóként a Hankook lehet: a koreaiakat 2010-ben az FIA is felkérte, hogy induljanak az F1-es gumitenderen, s bár a vezérkar akkor még túlságosan korainak tartotta a feladatot, azóta is újra és újra felröppennek pletykák a gyártó F1-es terveiről.
„Rendkívül izgalmas a jelenlegi sportprogramunk. Az emberek sokat pletykálnak, mi pedig engedjük, hogy fecsegjenek…” – válaszolta a Forma-1-es szerepvállalásról szóló spekulációkat firtató kérdésemre a Hankook sportigazgatója, Manfred Sandbichler a DTM idei évadnyitóján, Hockenheimben. Noha a szakvezető igyekszik hárítani, a koreaiakra mégis érdemes lehet odafigyelni: egyrészt öreg tétel, hogy ’nem zörög a haraszt…’, másrészt árulkodó, hogy egyre magasabbra teszik a lécet. Két éve a Le Mans Series-ben kezdték gyarapítani az élvonalbeli autósport-tapasztalatokat, jelenleg pedig a DTM és az F3 Euroseries abroncsairól is gondoskodnak, ami egyértelmű jele lehet annak, hogy merre igyekeznek.
Az [origo] F1Hírek a Magyar Nagydíj hétvégéjén exkluzív mélyinterjút készített a Pirelli sportigazgatójával, Paul Hemberyvel, aki sok egyéb más mellett azt is felvázolta, hogyan látja a Forma-1-es gumiügy jelenét, jövőjét az olasz gyártó.