Az idő mindig megszépíti a dolgokat: így tartja a mondás, amely fokozottan igaz a régi idők Forma-1-es pilótáira is, akik mindig szebbnek látják saját korszakukat a jelennél. Nincs ezzel másként a legendás háromszoros világbajnok Nelson Piquet sem, aki az F+1 Blognak az Osztrák Nagydíj helyszínén kijelentette: abba a roppant népes táborba tartozik, akik szerint a sportág manapság túlságosan a technológiára van kihegyezve.
Míg Felipe Massa a Williams motorhome-jában tartott csütörtök délutáni sajtóbeszélgetésén azt ecsetelte, hogy a Senna-korszak futamainak visszanézése után a jelenkor versenyeit sokkal izgalmasabbnak tartja az akkoriaknál, röviddel később a paddock forgatagában veterán honfitársa, Piquet épp az ellenkezőjét hangoztatta. A riói expilóta kerek-perec leszögezte: nem tetszik neki, hogy mostanság túlságosan is a technológiáról szól a Forma-1.
„Semmi rosszat nem akarok mondani a Forma-1-ről, de tény, hogy a szabályok miatt a technológia sokkal fontosabb, mint a versenyzők képességei. Természetesen most is nagyon kell tudni vezetni, de immáron egy jó pilóta sem tud semmit kezdeni egy gyengébb autó volánja mögött. Régebben ez másképp volt, ráadásul az előzésekért is keményebben meg kellett harcolni, mint mostanság, az állítható szárnyak korszakában" - mondta az F+1 Blognak Piquet, aki arra a kérdésre, hogy mit változtatna, ha Bernie Ecclestone helyébe léphetne, pusztán annyit felelt: "Sok mindent..."
A 62 esztendős Piquet a Forma-1 magyarországi történelmében kulcsszerepet töltött be, köszönhetően annak, hogy megnyerte az első két Magyar Nagydíjat 1986-ban és 1987-ben. Azt ugyan nehezen értette, hogy miért az idei lesz a 30. mogyoródi derbi, ha a Hungaroring 1986-ban debütált a Forma-1 porondján, de némi fejszámolással helyretette magában a dolgot és szívesen elevenítette fel a hazánkhoz kötődő élményeit. Például az első futamot, amelyet az Ayrton Senna ellen az első kanyarban végrehajtott kőkemény előzési manővere tett örökre emlékezetessé, valamint a másodikat, amikor a vb-címért folytatott harc miatt is kulcsfontosságú volt, hogy nyerjen.
„Az első két ottani verseny nagyon fontos volt számomra” – emlékezett vissza a brazil, aki akkoriban a Williams-Honda kötelékében hajtott. „Az első azért, mert nagy harcot vívtunk Sennával, akit egy szép előzéssel sikerült legyőznöm. A következő évben a bajnoki küzdelem miatt is különösen fontos volt a magyar verseny, ugyanis az imolai balesetem miatt nem álltam jól a ponttáblázaton, ráadásul nem is vezettem annyira jól. Mivel meg akartam nyerni a bajnokságot, győznöm kellett a futamon és ez sikerült is.”
Piquet-nek saját bevallása szerint nem okozott csalódást a történelem első olyan Forma-1-es futama, amelyet kommunista országban rendeztek: „Minden fantasztikus volt. Meglepődtem azon, hogy Budapest mennyire csodálatos város. Imádtunk ott lenni. A pálya picit poros volt, mert nem tartottak túl sok futamot ott, de ezzel együtt is nagyon tetszett. Egy technikás, remek pályán versenyeztünk, ahol nehéz volt előzni, meg kellett harcolnunk minden egyes pozícióért. A futam szervezésére sem lehetett egy szavunk sem” – fogalmazott 1981, 1983 és 1987 világbajnoka.
A dél-amerikai legenda egyébként Spielberg után a Hungaroringen is jelen lesz: „Nemsokára ott leszek nálatok, megyek a Magyar Nagydíjra és még vezetni is fogok!” - újságolta Piquet, aki az F+1 Blog információi szerint egy 1936-os évjáratú BMW sportkocsival tesz majd meg néhány tiszteletkört a versenynapon. Azért nem az első futamon használt FW11-es Williamsszel, mert bár a kocsi rendelkezésre áll a grove-i csapat raktárában, jelenleg nem működőképes, a különítmény pedig az idő rövidsége miatt már nem vállalkozik arra, hogy menetkészre varázsolják…