Dietrich Mateschitz, a Red Bull ura sokat adott már a Forma-1-nek: akkor húzott be nem is egy, hanem két csapatot a sportágba, amikor Bernie Ecclestone-nak a legnagyobb szüksége volt rá, tavaly óta az Osztrák Nagydíjjal is színesíti a programot, ám a jelek szerint nagyobbik együttesének mélyrepülése miatt egyre inkább kezd kiábrándulni a cirkuszból. A Red Bull Ringen tartandó derbi előtt ennek hangot is adott az energiaital-báró…

 

A Red Bull Racing, a Toro Rosso és az ultramodern, ugyanakkor festői szépségű Red Bull Ring ura annak okán fakadt ki, hogy a sportágat 2010 és 2014 között uraló nagyobbik csapata tavaly után idén is megsínyli a Renault küszködését és a napokban felmerült, hogy motorszállítót készülnek váltani. Helmut Marko, a milliárdos üzletember motorsportbeli jobbkeze nemrég a Ferrarira utalt, mint esetleges partnerre, megjegyezve azt, hogy „a vörösök B-erőforrása is csak jobb lehet, mint a Renault A-verziós portékája”, Mateschitz azonban tisztázta: nem áll küszöbön megállapodás a maranellóiakkal, ráadásul félreérthetetlen célzást tett arra is, hogy a motorhelyzet miatt a Red Bull végképp kiábrándulhat a Forma-1-ből.

„Nincs alapja ezeknek a pletykáknak” – mondta a ferraris spekulációkról a Speedweek című lapnak Mateschitz, aki hozzátette, hogy nem is sok potenciált látna egy ilyen lépésben: „Egyelőre nincs alternatívája a Renault-nak. Ügyfélként csak olyan motort kapnánk, amellyel pontokat vehetnénk el a közvetlen ellenfeleinktől, de ahhoz nem lenne elég jó, hogy legyőzzük azt a csapatot, amelytől kapjuk a motort. Ilyen motorral soha nem lehetnénk újra világbajnokok. Ha pedig azt látnánk, hogy nincs többé sanszunk, mert aero tekintetben is le vagyunk szabályozva, akkor egyszerűen elveszíthetjük az érdeklődésünket.”

Mateschitznek mostanában kevés oka van a mosolygásra...


Mateschitz szerint a Red Bull a jelenlegi kontraktus értelmében 2016-ig biztosan Renault-partner marad és reménykednek abban, hogy a francia gyártó javulást tud elérni a hajtáslánc frontján, mert – mint fogalmazott – „a remény hal meg utoljára”. Hogy mégis mi várható a szerződés lejárta után,  arra a nagyfőnök sem tudja a választ: „Nem akarok jósolgatni azzal kapcsolatban, hogy mi várható két vagy három év múlva a Forma-1-ben, de még arról sem, hogy mi zajlik most. Ebben a sportban jobb nem jósolgatni.”

Reagált az osztrák üzletember arra a tavaly sokszor emlegetett felvetésre is, amely szerint a Red Bull a háttérben már lépéseket tett annak érdekében, hogy a Renault-szövetség lejártával saját motorral rukkoljon elő. Ahogyan arra számítani lehetett, cáfolta ezt a forgatókönyvet.
„Nem vagyunk motorgyártók. Természetesen egy napon építhetnénk saját motort, ha nem találunk épkézláb alternatívát, de ez ellent mondana a józan észnek. Csak azért, mert találták egy patkót az erdőben, az nem jelenti azt, hogy abból lovat is lehet csinálni” – zárta mondandóját Mateschitz.