Dietrich Mateschitz, a Red Bull ura sokat adott már a Forma-1-nek: akkor húzott be nem is egy, hanem két csapatot a sportágba, amikor Bernie Ecclestone-nak a legnagyobb szüksége volt rá, tavaly óta az Osztrák Nagydíjjal is színesíti a programot, ám a jelek szerint nagyobbik együttesének mélyrepülése miatt egyre inkább kezd kiábrándulni a cirkuszból. A Red Bull Ringen tartandó derbi előtt ennek hangot is adott az energiaital-báró…
A Red Bull Racing, a Toro Rosso és az ultramodern, ugyanakkor festői szépségű Red Bull Ring ura annak okán fakadt ki, hogy a sportágat 2010 és 2014 között uraló nagyobbik csapata tavaly után idén is megsínyli a Renault küszködését és a napokban felmerült, hogy motorszállítót készülnek váltani. Helmut Marko, a milliárdos üzletember motorsportbeli jobbkeze nemrég a Ferrarira utalt, mint esetleges partnerre, megjegyezve azt, hogy „a vörösök B-erőforrása is csak jobb lehet, mint a Renault A-verziós portékája”, Mateschitz azonban tisztázta: nem áll küszöbön megállapodás a maranellóiakkal, ráadásul félreérthetetlen célzást tett arra is, hogy a motorhelyzet miatt a Red Bull végképp kiábrándulhat a Forma-1-ből.
„Nincs alapja ezeknek a pletykáknak” – mondta a ferraris spekulációkról a Speedweek című lapnak Mateschitz, aki hozzátette, hogy nem is sok potenciált látna egy ilyen lépésben: „Egyelőre nincs alternatívája a Renault-nak. Ügyfélként csak olyan motort kapnánk, amellyel pontokat vehetnénk el a közvetlen ellenfeleinktől, de ahhoz nem lenne elég jó, hogy legyőzzük azt a csapatot, amelytől kapjuk a motort. Ilyen motorral soha nem lehetnénk újra világbajnokok. Ha pedig azt látnánk, hogy nincs többé sanszunk, mert aero tekintetben is le vagyunk szabályozva, akkor egyszerűen elveszíthetjük az érdeklődésünket.”
Mateschitz szerint a Red Bull a jelenlegi kontraktus értelmében 2016-ig biztosan Renault-partner marad és reménykednek abban, hogy a francia gyártó javulást tud elérni a hajtáslánc frontján, mert – mint fogalmazott – „a remény hal meg utoljára”. Hogy mégis mi várható a szerződés lejárta után, arra a nagyfőnök sem tudja a választ: „Nem akarok jósolgatni azzal kapcsolatban, hogy mi várható két vagy három év múlva a Forma-1-ben, de még arról sem, hogy mi zajlik most. Ebben a sportban jobb nem jósolgatni.”
Reagált az osztrák üzletember arra a tavaly sokszor emlegetett felvetésre is, amely szerint a Red Bull a háttérben már lépéseket tett annak érdekében, hogy a Renault-szövetség lejártával saját motorral rukkoljon elő. Ahogyan arra számítani lehetett, cáfolta ezt a forgatókönyvet.
„Nem vagyunk motorgyártók. Természetesen egy napon építhetnénk saját motort, ha nem találunk épkézláb alternatívát, de ez ellent mondana a józan észnek. Csak azért, mert találták egy patkót az erdőben, az nem jelenti azt, hogy abból lovat is lehet csinálni” – zárta mondandóját Mateschitz.