Az első edzésnap után máris javítania kellett az illetékeseknek az egyik újraaszfaltozott részt a Monacói Nagydíj helyszínén. Nem totojáztak sokat, alig három óra leforgása alatt megoldották a problémát.
Noha Monaco legendás városi pályája nem a gyakori változtatásokról híres, a nyomvonala néhány parányi módosítástól eltérve a kezdetektől fogva az alapító Anthony Noghes (az ő nevét viseli a célhajlat előtti kanyar) elképzeléseit követi, az idei évre azonban az FIA kérésére reagálva eszközöltek néhány apróbb módosítást a helyi illetékesek.
A pálya burkolatát több helyen is megújították, a legnagyobb újraaszfaltozott szakasz a Tabac kanyar és az Uszoda-komplexum környéke. Itt ráadásul a Tabac és a Louis Chiron (12-es és 13-as kanyar) közötti részt 2,5 méterrel balra tolták: ezen a részen történt a malőr is az aszfalttal.
Nem tudni pontosan, hogy miért, de a helyi szakemberek az első edzésnap végén egy jókora darabot kimetszettek az aszfaltból és újra is húzták azt, ráadásul az egész beavatkozás az F+1 Blog helyszíni szemléje szerint nem vett igénybe többet két és fél, három óránál, így a betétfutamok ma reggeltől már a javított aszfalton száguldozhattak.
A viadalt szervező Monacói Autóklub egyébként fennállása 125. évfordulóját idén: szervezői munkájuk eddig sem lehetett panasz, ezúttal viszont még a szokásosnál is jobban igyekeznek kitenni magukért. A versenynaptár legrövidebb pályáját az illetékesek 622 sportbíró bevonásával biztosítják, akikkel együtt teljesít szolgálatot 120 hivatásos tűzoltó is. Utóbbi 5 tűzoltókocsival és 2 gyorsbeavatkozó, járművek szétvágására is alkalmas autóval állnak készenlétben. A pályán kívül is komoly a mozgósítás, hiszen százfős egészségügyi személyzet – sebészek, általános orvosok, nővérek - vigyáz a főszereplők biztonságára.
A pályalétesítmények adatai is meggyőzőek: a tribünök súlya 1100 tonna, a szalagkorlátok hossza 21 kilométer, de felhasználtak 20 ezer négyzetméternyi biztonsági hálót, 700 méternyi Tecpro ütközőtompító falat és 2248 használt gumiabroncsot is. A biztosítás része 9 darab daru, 743 darab tűzoltókészülék, 248 darab adóvevő és 49 darab biztonsági kamera is: ezek közül 15 fix, 34 darab pedig központilag vezérelve mozgatható.