Kevesen hittek benne, hogy megtörténhet, mégis összejött neki: Romain Grosjeant az utóbbi időben a közvélemény újra elkezdte az F1 rosszfiújának titulálni, így benne volt a pakliban, hogy a Haas nem hosszabbítja meg a szerződését. Az Orosz Nagydíj pénteki napján kiderült, hogy maradhat, Günther Steiner csapatfőnök pedig azt is megindokolta, hogy az amerikai-brit formáció miért tart ki a francia pilóta mellett.
Míg Kevin Magnussen szerződésének meghosszabbítása pusztán formalitásnak tűnt azok után, hogy a gárdát tavaly óta erősítő dán idén talán élete legjobb formájában versenyez, addig Grosjean helyzete jóval komplikáltabb volt és a franciának minden oka megvolt arra, hogy aggódjon. A versenyző – aki a Haas első igazolt pilótája volt a csapat megalapításakor – több súlyos vezetői hibát is vétett, komoly pontveszteséget előidézve: noha az utóbbi időben javított, a versenyzőt számos kritika érte a hibái miatt.
Mivel legutóbb, Szingapúrban a Lewis Hamilton feltartása miatt kapott 2 büntetőponttal az egyenlege 9-re nőtt, 12-nél pedig automatikusan egyfutamos eltiltás jár, sokan felemlegették a 2012-es szezont, Grosjean egyik legrosszabb időszakát, amikor egy futamtól el is tiltották, mert a sportfelügyelők a franciát tették felelőssé a belgiumi futam rajtja után történt tömegbalesetért. A különítmény a negatív felhangok ellenére a szerződéshosszabbítás mellé tette a garast: „A kiegyensúlyozottság jegyében döntöttünk úgy, hogy 2019-re is megtartjuk a két jelenlegi versenyzőnket, mert szeretnénk építkezni az idei teljesítményünkre, hogy előreléphessünk” – mondta az Orosz Nagydíj pénteki napján tartott sajtóértekezletén Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke.
Noha a felbolydult pilótapiacon számos lehetőség kínálkozott volna a változtatásra, hiszen elérhetővé vált például Esteban Ocon és Stoffel Vandoorne is, Steiner szerint határozott érvek szóltak amellett, hogy kitartottak a sokat bírált francia mellett: „Amikor felmerül a pilótaváltás, mindig el kell gondolkodni azon, hogy az elérhető pilóták mit tudnak magukkal hozni. Mi emiatt döntöttünk úgy, hogy jobb inkább nem változtatni. Romain mellett szólt a folytonosság, hiszen jól ismeri a csapatot, már harmadik éve velünk van, bízik bennünk és mi is jól ismerjük őt. Remek munkát végez, s bár az év eleje óta volt némi hullámvölgye, a kapcsolatunk nagyon erős vele, így biztos vagyok abban, hogy jó döntést hoztunk” – fogalmazott az orosz futam előtt 27 ponttal az egyéni tabella 14. helyén állomásozó pilótával kapcsolatban a csapatfőnök.
A szakvezető tájékoztatása szerint a pilótákkal kapcsolatos döntést személyesen a tulajdonos, Gene Haas hozta meg, aki azt reméli: a változatlan felállás hozzájárulhat ahhoz, hogy jövőre még az ideinél is komolyabb célokért harcolhasson az istálló. „Hogy mi a cél? Jelenleg az idei évre összpontosítunk, mert komoly szándékaink vannak, ugyanis reményeink szerint sikerülhet a konstruktőri tabella negyedik helyén végezni. Ez a legfontosabb, de természetesen ezzel egyidőben már foglalkozunk a 2019-es előkészületekkel is. Mivel mindig igyekszünk javulni, jövőre természetesen szeretnénk jobbak lenni, mint idén” – mondta Steiner, aki ködösítő választ adott arra a kérdésre, hogy Magnussen és Grosjean új kontraktusa kizárólag 2019-re érvényes-e: „Évről évre haladunk. Jövőre majd elmondjuk, hogy mihez kezdünk az azt követő szezonban!”
Magnussen egyébként 49 pontot szerzett eddig idén, amivel a 9. pozícióban állomásozik, míg a Haas 76 ponttal áll az 5. helyen a konstruktőrök között. A gárda által megcélzott 4. helyet jelenleg a Renault birtokolja, a francia márka gyári csapatának 15 pontnyi előnye van a hétvégi, oroszországi derbi előtt.