Sokáig azt hittük, hogy Lewis Hamilton új szerződése a Mercedesszel olyan lesz, mint Columbo felesége: beszélnek, beszélnek róla, de soha nem válik láthatóvá. Nos, a kontraktus megszületett és olyan horderejű lett, hogy arra a dúsgazdagok kedvenc gyülekezőhelyének számító Monte-Carlóban is mindenki felkapta a fejét.
Az idei évad végén lejáró megállapodás három évre szóló megtoldását a Monacói Nagydíj csütörtökjén jelentett be hosszas várakozás után a Mercedes, noha több forrás szerint már két héttel ezelőtt, a Spanyol Nagydíj előtt véglegesítették, Barcelonában pedig a Daimler-vezér Dieter Zetsche villámlátogatása alkalmával suttyomban alá is írták. Hamilton a bejelentést új, extrém stílusú, színarany napszemüvegben, valamint gyémántberakásos lánccal a nyakában masírozva nyugtázta: megteheti, jobban, mint eddig bármikor, elvégre is az új kontraktus állítólag javadalmazás tekintetében állítólag még Fernando Alonso történelminek mondott McLaren-Honda szerződésén is túltesz: a kétszeres világbajnok a becslések szerint 32-35 millió euróért sínylődik a brit-japán egyletnél, Hamilton éves alapbérét viszont 35 millió eurónál is többre taksálják a paddockban. Hihetetlen még belegondolni is, hogy valaki 30 esztendősen évi 10,5 milliárd forintnak megfelelő alapbért vihet haza…
Hamilton elégedetten és felvillanyozottan beszélt a fejleményről, s bár eddig sem tartozott a szegény gyerekek közé, testbeszéde arról árulkodott, hogy a bejelentés komoly löketet adott számára. „Nagyon, nagyon elégedett vagyok a csapattal, a csomaggal és örültem annak is, hogy a csapat folytatni akarta velem a közös munkát. Sokat köszönhetek a Mercedesnek, 1997-ben kötöttem velük az első szerződésemet és jelentősen hozzájárultak ahhoz, hogy eljussak a Forma-1-ig” – fogalmazott a pilóta, aki hangsúlyozta, hogy „könnyű döntés volt” a szerződés meghosszabbítása, arra ugyanakkor nem kívánt választ adni, hogy miért tartott közel egy éven át az egyezkedés.
Amíg Hamilton és a Mercedes az üzlet részletein tépelődött egymással, addig a nemzetközi sajtó pletykált a javadalmazás körüli markáns nézeteltérésről, csapaton belüli kiemelt státuszról, hazavihető trófeákról és versenyautókról, de még arról is, hogy a Ferrari megpróbálta elcsábítani a britet Kimi Räikkönen helyére. „Nem” – felelte határozottan a kétszeres vb-első, amikor arról kérdezték, hogy a hosszas vajúdás ideje alatt volt-e kétsége a megállapodás létrejöttével kapcsolatban, majd hozzátette: „Jeleztem a Mercedesnek az elején, hogy nem tervezek tárgyalást mással és végig hittem abban, hogy ők is így lesznek ezzel.”
A pénzügyi részleteket a Forma-1-es szokásoknak megfelelően nem kívánta kommentálni a menedzser nélkül dolgozó, saját ügyeit egy ideje személyesen intéző pilóta, az arcán hatalmas vigyorral tett megjegyzés - „Megkerestem a magam tíz százalékát!” – azonban arra utal, hogy nem egészen alaptalanok a megegyezést történelminek tituláló teóriák. Az új mércét felállító pilótának egyszer már bejött, hogy jövőre alapozva szerződött: amikor 2012 végén átpártolt a McLarentől az akkor még csak középszerű Mercedeshez, temérdek kritikát kapott, de húzása – mint azt a tavalyi vb-cím is igazolja – bejött neki. Most újra jelentős szabályváltozások előtt áll a Forma-1, 2017-ben előreláthatólag nagy horderejű módosítások várhatóak és Hamilton elismerte, hogy ezt mérlegelve véste oda a nevét a dokumentumra.
„Hülyeség lett volna ezt nem figyelembe venni” – mondta a brit. „Ilyenkor mindig azt kell mérlegelni, hogy mi várható hosszabb távon, a jövőben. Amikor ehhez a csapathoz igazoltam, tudtam, hogy milyen irányba fogunk haladni, mik a tervek és milyen változások várhatóak annak érdekében, hogy oda jussunk, ahol most vagyunk. Természetesen most is tanulmányoztam, hogy mit tervez a csapat, milyen irányba készülünk mozdulni. Ez is megkönnyítette a döntésemet.”