Először beszélt a melbourne-i évadnyitó legnagyobb botrányának hátteréről annak főszereplője, a Sauber csapatfőnöknője, Monisha Kaltenborn, aki elismerte: tényleg valós esély volt arra, hogy sittre vágják a pilótaszerződések körüli pókerjátszma miatt. 

 

Mint ismeretes, az Ausztrál Nagydíj hete nem a verseny és annak izgalmai miatt, sokkal inkább a Sauber pilótamizériája miatt maradt emlékezetes. A svájci gárda a jelenlegi két versenyzőt, Marcus Ericssont és Felipe Nasrt nevezte az Albert Parkban tartott összecsapásra, felbukkant azonban a színen az előző évi teszt- és tartalékpilóta, Giedo van der Garde, aki bejelentette igényét az egyik versenyzői állásra és egy 2014-ben aláírt, az idei évre érvényes szerződést lobogtatva a bíróságon próbálta meg érvényesíteni a jogait.

Az ausztrál jogtudorok igazat adtak a holland pilótának és egy darabig úgy tűnt, hogy a kontraktusokat jegyző Kaltenborn akár börtönbe is kerülhet az ügy miatt. Ettől végül az menekítette meg, hogy Van der Garde nem tudta időben kitaposni magának az idei évre érvényes szuperlicencet, így belement a peren kívüli megegyezésbe: ha minden igaz, a svájci együttes vaskos dollárkötegekkel kénytelen kompenzálni a németalföldit, aki az előző évben a pletykák szerint nagyjából 8 millió eurót már kifizetett az idei volánért. Kaltenborn – aki versenyzői szerződést írt alá az egyik tavalyi pilótával, Adrian Sutillal is - hideget-meleget egyaránt kapott és az általános paddock-közvélekedés szerint húzásai miatt sokak bizalma megingott a Sauberben.

A csapatfőnöknő a közelgő Kanadai Nagydíj előtt első ízben beszélt a melbourne-i történésekről és az UOL Esporte-nak azt is elárulta, hogy valóban tartott a börtöntől. „Valós esély volt arra, hogy ez bekövetkezik” – mondta a Forma-1 történetének első női csapatfőnöke. „Volt egy jogi álláspontunk, ám épp ezzel ellentétes döntés született, pedig a történet alakulhatott volna másképpen is.”

A jogász végzettségű hölgy azon a bizonyos hétvégén hallgatásba burkolózott az üggyel kapcsolatban, a médiatéboly ellenére a pilótajátszmáról jóformán szót sem ejtett. Mint megjegyezte, jó oka volt erre: „Roppant stresszes napok voltak azok, de tiszta és világos volt számomra, hogy védenem kell a csapatomat és a pilótáimat. Olyan helyzetbe kerültem, amelyet a sajtó totálisan félreértett, de én nem szólalhattam meg, éppen azért, mert védenem kellett a csapatot. Nem mondhattunk semmit, az emberek pedig csak írták és írták a véleményeiket, ráadásul olyanok, akiknek fogalma sem volt az egészről.”

Van der Garde megkavarta a kártyákat Melbourne-ben


Bár Kaltenborn igyekszik minél pozitívabb színben feltüntetni a saját szerepét, a paddockban továbbra is téma a melbourne-i játszma és vannak, akik azóta fenntartásokkal kezelik a svájci egylet vezetőjét. Az F+1 Blog információi szerint van olyan fiatal pilóta, akinek menedzsmentje épp az Ausztráliában történtek miatt vonakodik aláírni a Sauber által felkínált szerződést, ráadásul talán az sem véletlen, hogy a visszavonulóban lévő alapító atya, Peter Sauber – aki az ügyet a futam rajtrácsán emlékezetes módon élő adásban titulálta ’sz.rnak’ – mostanában ismét gyakran tűnik fel a versenyeken.

Nem tudni, hogyan alakultak volna a Sauber dolgai egy Sutil-Van der Garde párossal, de annyi bizonyos, hogy Ericssonnal és Nasrrel fényévekkel jobban állnak, mint tavaly: akkor egész évben egyetlen pontot sem tudtak szerezni, míg most hat forduló után a különítmény 21 egységgel az 5. helyet birtokolja. 16 pontjával Nasr a 9. helyen, míg az 5 pontos Ericsson a 15. helyen áll az egyéni tabellán.