Menedzsere és új szerződése még mindig nincs Lewis Hamiltonnak, azonban egy ideje egy új állandó kísérő tűnt fel a Mercedes pilótája körül. Az illető mostanában mindenütt ott van a kétszeres világbajnokkal, de látni csak ritkán lehet, ami nem véletlen.

 

A termetes, marcona küllemű illető már hónapok óta Hamilton környékén sündörög: egy januári párizsi divatrendezvényen már ott volt a pilótával, Melboune és Szepang után pedig Sanghajban is ott van vele. A neve egyelőre nem ismeretes, ám paddock-forrásaink szerint a férfi egy jóbarát, akire fontos feladatot bíztak. Neki kell tartalommal megtöltenie Hamilton közösségi médiás felületeit: ez az oka annak is, hogy csak ritkán látható, hiszen általában a fényképezőgép túloldalán található meg…

Szinte biztos, hogy a rejtélyes háttérmunkás a Purple PR elnevezésű ügynökség megbízásából dolgozik Hamiltonnal. Miután a pilóta tavaly novemberben több év után szakított az XIX Entertainment nevű menedzsmentcéggel, a Purple PR-rel kötött szerződést, amely olyan zenei menők arculatát gondozza, mint például Adele, Beyonce és Calvin Harris: több szakmabeli is észrevételezte, hogy mióta létrejött az együttműködés, Hamilton rapsztárosodása rohamtempóba kapcsolt, ami nem is lehet véletlen, mivel az érintett már régóta nyíltan hangoztatja, hogy komoly tervei vannak a zeneiparban is. A versenyzővel kapcsolatban mostanság az a legfontosabb kérdés, hogy mikor zárul le végre a tavaly nyár óta tartó, egyre rapszodikusabb szerződéshosszabbítási huzavona. Hamilton is, a Mercedes is régóta ígéri az idei évad végén lejáró kontraktus meghosszabbítását, ám erre mindeddig nem került sor: a pilóta a Malajziai nagydíj után azt ígérte, hogy egy héten belül aláírhatják az új szerződést, ami persze azóta sem történt meg.

„A helyzet nem sokat változott azóta sem” – mondta Hamilton az újságíróknak Sanghajban. „Még mindig vannak olyan pontok, amelyekben meg kell állapodnunk és nem volt túl sok időm arra, hogy szerződést olvasgassak. Egyébként nem érzem szükségét annak, hogy kapkodjunk. Szerintem abban már megállapodtunk, együtt kívánunk maradni. Az év hátralevő része előttünk áll, valamikor biztosan sor kerül a szerződés meghosszabbítására is.” 


A régóta óta terjengő pletykák szerint a háttérben zajló alkudozás tárgya a versenyző éves fizetése: a brit által kért járandóságot a különféle források 25 és 35 millió euró közötti összegre taksálják, ami állítólag erősen csípi a Forma-1-es program miatt a szakszervezetek és egyéb dolgozói érdekvédelmi testületek részéről folyamatos nyomás alatt lévő anyacég,  a Daimler vezetőinek szemét. 

Amennyiben teljesítik a kétszeres vb-első követelését, azzal Hamilton a konszern történelmének legjobban fizetett alkalmazottja lenne és magasabb fizetést kapna, mint az elnök-vezérigazgató Dieter Zetsche (vagy talán mint a teljes vezérkar együttvéve…) Amikor a tollforgatók a fizetési igényeiről kezdték faggatni, Hamilton hanyag eleganciával pusztán annyit mondott: „Mit mondhatnék erre? Vannak, akik jóval többet keresnek…”