Minden jel arra utal, hogy a Ferrari végre meglépi azt, amit hosszú évek óta felrónak az olasz gárdának és lehetőséget biztosítanak egy saját nevelésű pilótának, történetesen a Saubernél pallérozódó Charles Leclerc-nek. Az előléptetéssel egy tragikus családi történetbe íródna újabb fejezet, de a kérdés még mindig nyitott: vajon tényleg megkapja-e a monacói reménység Kimi Räikkönen pozícióját?
Felipe Massa a tavalyi évad végén tényleg visszavonult: 2016 végén egyszer már bejelentette távozását az F1-ből, de a helyzet úgy hozta, hogy csak az előző idény végén intett ténylegesen búcsút a királykategóriának. Az F+1 Blog a szabad lét első néhány hónapjának tapasztalatairól kérdezte a tizenegyszeres futamgyőztes brazilt.
Jules Bianchi óta először adott állandó pilótát a Forma-1-es mezőnynek a Ferrari tehetséggondozó programja, a Driver Academy: a maranellói márka legújabb portékája épp a tragikus körülmények között elhunyt francia versenyző keresztfia, Charles Leclerc, aki a Saubernél bontogatja szárnyait. Mivel sokan máris Kimi Räikkönen helyének fő várományosaként tartják számon, az F+1 Blog a Spanyol Nagydíj hétvégéjén célszerűnek tartotta kifaggatni a 20 esztendős monacói reménységet.
A Ferrari két rangidős akadémistája is lehetőséget kapott a Malajziai Nagydíj pénteki első szabadedzésén: Charles Leclerc első ízben vezetett a Saubernél, Antonio Giovinazzi pedig negyedszer a Haasnál. Mindkét pilóta reménykedik abban, hogy jövőre már versenyezhetnek is az F1-ben, ugyanakkor állítják: még nem tudják, hogy milyen feladatot kapnak 2018-ra.
Finoman ugyan, de rápirított a Ferrari akadémiai növendékeire a Scuderia első embere, Maurizio Arrivabene: noha Charles Leclerc és Antonio Giovinazzi is szupertehetségként van számontartva, a szakvezető szerint még bőven mit bizonyítaniuk, ha egy napon a maranellói formáció kötelékében szeretnének versenyezni.