Együtt mutatott be egy új karórát Fernando Alonso és az 1994-ben elhunyt legendás háromszoros világbajnok, Ayrton Senna. A brazil legendát a McLaren a barcelonai Teatro Principale színpadán „idézte meg”: bárcsak ne, vagy legalábbis ne ebben a formában tették volna…
Alonsóról köztudott, hogy Senna hatására kezdett versenyezni, nemrégiben pedig az is megadatott neki, hogy kipróbálhatta az MP4/4-es McLaren-Hondát, amellyel a wokingi alakulat 1988-ban egy kivételével az összes futamot megnyerte. Csütörtök este a TAG Heuer és a brit csapat közös rendezvényén együtt is mutatkozhatott kedvencével a Teatro Principale színpadán, ám a „jelenés” kissé bizarra sikeredett.
Sennát és versenyautóját holografikus formátumban küldték színpadra a szervezők, ám a kivitelezés hagyott némi kívánnivalót maga után. Ugyan a modernkori technológia révén már egészen élethű megjelenítésre is van lehetőség, az illetékesek nem bonyolították túl a dolgot: a brazil legenda külleme és mozgása olyan volt, mintha egy ’90-es évekbeli számítógépes játékból lépett volna elő. Noha a műsort a család jóváhagyásával hozták össze, nem lennénk meglepődve azon, ha a látottak alapján a háromszoros vb-első megszállottabb hívei nem jó jópofának, sokkal inkább felháborítónak tartanák a látottakat.
Senna egy archív hangfelvételnek köszönhetően előadott egy monológot is: „Imádom a versenyzést. Imádom azt a kihívást, hogy le kell győzni valaki mást. Amikor nyomás alatt vagy, a cél , hogy te légy az, aki úgy kombinálja az agressziót és a kalkulációt, hogy az a legjobb eredményt hozza. Ilyenkor minden másnál nagyobb szükség van a tiszta fejre, hogy megértsd, mikor kell agresszívnak lenned és mikor kell kalkulálnod. A bajnokság megnyeréséhez ezeket az elemeket kell kombinálnod” – mondta a hallgatóságnak a pilóta.
Alonso egyébként a csütörtöki hivatalos FIA-sajtótájékoztatón arról is beszélt, hogy milyen élmény volt vezetni Senna legendás gépét. Mint mondta, „lenyűgöző” tapasztalatokat szerzett a korszak és az egész Forma-1-es történelem egyik legjobban sikerült versenyautójának volánja mögött, amely érzésre lassabb volt a jelenkor járgányainál.
„Ezek az autók a pálya konfigurációjától függően akár tíz másodperccel is lassabbak lehetnek a jelenkori autóknál, így természetesen sokkal lassabbnak éreztem. Úgy emlékszem, hogy nyolc kört tettem meg, mindegyik csodálatos volt, így nehéz lenne elfelejteni azt a napot. Nincs szervó, manuális a váltó, három pedál van és a motor is nagyon nyomatékos, így kellett néhány forduló, amíg hozzászoktam ezekhez. Emlékszem, hogy amikor kihajtottam a garázsból, a boxutca végén ráléptem a gázra, de nem volt erő, semmi, aztán beletapostam teljesen, hirtelen jött a teljes nyomaték és majdnem megpördültem. Veszélyes pillanat volt, mindjárt az installációs körben, de tényleg nagyon emlékezetes volt számomra az a nap” - fogalmazott a spanyol.
Alonso az Origo GPHirek kérdésére válaszolva azt is kifejtette, hogy véleménye szerint tévednek azok, akik szerint a jelenkori Forma-1-es versenyzőknek könnyebb dolguk van a volán mögött, mint azoknak, akik a múltban versenyeztek a királykategóriában.