Lewis Hamilton rapsztárosodási, celebesedési folyamata rövidesen újabb szintet lép, a Mercedes kétszeres Forma-1-es világbajnoka idén ugyanis részt vesz a milliárdos csemeték, dúsgazdag ficsúrok számára szervezett szuperautós csillagtúrán, a Gumball 3000-en. Persze nem a teljes futamon, az ugyanis valószínűleg már a Mercedesnek is sok lenne…
Arról, hogy a Hamilton körül működő marketinggépezet dübörög, több ízben is szót ejtettünk már az F+1 Blogon, ahogyan arról is, hogy a versenypályán szárnyaló versenyző körül az ígérgetések ellenére nincs minden rendben: míg az arculatépítés soha nem látott tempóban zajlik, addig a pilótának a tavaly nyár óta tartó ígérgetések ellenére még mindig nincs meghosszabbítva az évad végén lejáró szerződése a Mercedesszel.
2008 és 2014 világbajnoka a napokban újabb adalékot szolgáltatott azoknak, akik aggódva szemlélik a körülötte zajló fennforgást, mégpedig azzal, hogy kiderült: idén részt vesz a színészek, popsztárok, milliárdos csemeték, egyéb dúsgazdag ficsúrok kedvenc autós eseményén, a Gumball 3000 elnevezésű szuperautós csillagtúrán. Profi autóversenyzők, kiváltképp Forma-1-es pilóták általában messze elkerülik a nagy felhajtással járó celebmocsarat: az F+1 Blog rövid kutakodás után arra jutott, hogy mostanáig mindössze ketten vállalták be (2001-ben egy rövid kóstoló erejéig Damon Hill, 2013-ban pedig az akkor még heves partiállatnak számító, manapság viszont már az apukai szerepet élvező Kimi Räikkönen) az ágyúgolyófutamon való részvételt.
Hamilton persze nem tudja vállalni a teljes, május 23-án Stockholmból induló, majd egy héttel később Las Vegasban záruló menetet. A pilóta csak az utolsó, Los Angelesből a nevadai kaszinóparadicsomig tartó „szakaszon” csatlakozik a népes mezőnyhöz: azt egyelőre nem tudni, hogy milyen autóval repeszt majd az amerikai országúton, s későbbre ígérik a szervezők a „navigátor” személyének bejelentését is.
Hamilton akár a bőség zavarával is küszködhet, már ami az autóválasztást illeti: a versenyző hivatalos szolgálati autója egy Mercedes-Benz SLS AMG Black Series, előszeretettel dönget 760 lóerős Pagani Zondájával is, az utóbbi időben pedig egyre többet hallani arról, hogy igyekszik minél inkább felduzzasztani autókollekcióját. Arról, hogy leadta rendelését egy LaFerrarira, meglepő módon épp a Mercedes-sportigazgató Toto Wolff számolt be a nemzetközi sajtónak, az pedig néhány napja derült ki, hogy a brit újított egyet nevelőegyesülete, a McLaren közúti autós divíziójának csúcsragadozójából, a P1-esből is.
Amíg az uralkodó címvédő szállítja a jobbnál jobb eredményeket a versenypályán, a Mercedes minden bizonnyal nem szól bele az ilyesfajta kilengésekbe, elvégre is a brit annak idején – részben - azért fordított hátat a köré épült McLarennek, mert a csillagosok nagyobb személyi szabadságot ígértek neki. A kérdés már csak az, hogy mikor lesz valami a Niki Lauda által néhány napja „legkésőbb a Spanyol Nagydíjra” ígért szerződéshosszabbításból…