Nemrégiben új gyárlétesítményt nyitott Bahreinben a Bell: a sisakgyártó a legutóbbi Forma-1-es nagydíj idején meghívta a komplexumba a Ferrari kiválóságát, Kimi Räikkönent, akit bevezettek a fejfedőkészítés rejtelmeibe.

 

Räikkönen számos Forma-1-es kollégájához hasonlóan a Bell HP7 típusjelű portékáját használja, a szahíri pályához közeli gyárban pedig lépésről lépésre megtekinthette, hogyan készül a sisak amelyet az edzéseken és a futamokon használ. A finn ott volt a méretezésnél, a sütésnél, a rostély és a ventillációs nyílások vágásánál, furásánál, továbbá megtekintette azt is, hogyan tesztelik a kézzel készített sisakokat, hogy azok biztosan megfeleljenek az FIA szigorú előírásainak.

Az ominózus HP7-est nyersen, festés nélkül 2500 euróért – plusz ugye a forgalmi adó… - kínálja a Bell, de persze nem mindenkinek kell fizetnie a fejfedőért. A Forma-1-es mezőny krémje, az élmenők ingyen kapják a sisakot a reklámért cserébe, amely nem szerény támogatás, tekintettel arra, hogy vannak, akik egy-egy szezonra legalább 15 fejfedőt készítettnek maguknak, hogy kielégítsék a szükségleteket és a versenyszezon végeztével jusson partnereknek, szponzoroknak is.


Bell-terméket használ a jelenlegi mezőny tagjai közül Räikkönen mellett a két Lotus-pilóta, Romain Grosjean és Pastor Maldonado, a sauberes Marcus Ericsson, a Manornál hajtó Roberto Merhi, a Ferrari másod- és harmadvonala, Esteban Gutierrez, Jean-Eric Vergne és Raffaele Marciello, illetve egy kisebb botrány után immáron a Mercedes-nagyágyú Lewis Hamilton is. 

A gyártónak két konkurense van a királykategóriában, az Arai és a Schuberth: előbbieknél Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo, Danyiil Kvjat, Jenson Button, Sergio Perez és Valtteri Bottas, míg az utóbbiaknál Fernando Alonso, Nico Rosberg, Nico Hülkenberg és Felipe Massa alkotja az állandó ügyfélkört. 

Az F1-es sisakpiacnak vannak érdekes, íratlan szabályai: a gyártók minden versenyzőjük fejéről pontos mintát vesznek, fogadják a visszajelzéseket és reagálnak is azokra a szükséges módosításokkal, továbbra minden futamra delegálnak egy sisakgurut, akinek az a feladata, hogy akár ott, a helyszínen is technikai segítséget nyújtson az esetleges kisebb gondok megoldásához.  


Jól ismert például az is a paddockban, hogy az Arainál különösen nagyra értékelik és szigorúan kezelik a lojalitást, olyannyira, hogy amennyiben valaki elpártol tőlük, a későbbiekben visszautasítják a megrendelését: ezért akadtak ki a legutóbbi futam során Bellre váltó Hamiltonra is. A legendárium szerint mostanáig egyetlen versenyző tudta visszakönyörögni magát a japán márka kötelékébe, mégpedig Rubens Barrichello: amikor a Ferrarinál hajtott, a brazilnak a csapattal kötött szerződés értelmében Schuberth fejfedőt kellett használnia, amikor azonban távozott a vörösöktől, levelet írt az Arai elnökének, aki megkegyelmezett neki, figyelembe véve azt, hogy a dél-amerikai pilótával azóta álltak kapcsolatban, hogy ifjú gokartosként telexet küldött a gyárnak, némi támogatásban reménykedve…