Szegény embert az ág is húzza – tartja a mondás, amely mostanában újra igaz a Lotus istállóra is. Az enstone-i alakulat a küszködés újabb jeleként kis híján nem kapott abroncsokat a Magyar Nagydíj szabadedzéseire: az indoklás mindkét fél részéről egybehangzó, de érdemes egy csipetnyi sóval kezelni…
Aki csütörtökön elég figyelmesen járt-kelt a paddockban, akár azt is kiszúrhatta, hogy a Lotus munkatársai késő délután az abroncsok és egyebek szállítására használt üres „tolikocsikat” tologatnak a Pirelli központja felé. A jelenség megszokott és legfeljebb akkor okoz feltűnést, ha már minden csapat átesett az abroncsátvételi procedúrán: jelen esetben így volt, ráadásul fokozta a feltűnést, hogy még a csapatfőnök-helyettes, Federico Gastaldi is besegített az alakulat kétkezi munkásainak a tologatásban.
Péntek reggelre kiderült: a pénzügyi problémákkal bajlódó, állítólag a Renault által felvásárlásra kiszemelt együttes nem fizetett időben az abroncsokért a Pirellinek, amely így csak a pénteki első szabadedzés elején adta át a felgumizott felniket a különítménynek. Emiatt elhúzódott az abroncsok előmelegítése is, így az együttes versenyzői csak késve hajthattak ki a pályára.
Gastaldi szerint az abroncsmizéria hátterében az állt, hogy a banki rendszer miatt késve érkezett meg a pénzösszeg a Pirellihez. Az olasz gumigyártó szóvivője az F+1 Blog érdeklődésére szintén ezzel érvelt: „Ugyanazt tudjuk mondani, amit a Lotus is. Nincs semmi gond, a Lotus megbízható partner”- fogalmazott a milánói vállalat képviselője.
Egyes teóriák szerint egyébként a Lotus nem is a teljes összeget, hanem csak annak egy részét utalta át, a Pirelli pedig ennek fejében megkegyelmezett a gárdának. A lényegen ez nem változtat: a „kicentizett” fizetés arra utal, hogy valóban komoly lehet gond a különítménynél – ezt egyébként Pastor Maldonado csütörtökön az F+1 Blog érdeklődésére nem is cáfolta – és valóban az lehet az egyetlen kiút, ha a Renault fennhatósága alá kerülnek.