Nagyon úgy tűnik, hogy a Red Bullnál tovább mélyül a krízis: a gárda teljesítménye idén is csapnivaló a versenypályán, de mostanáig legalább a kommunikáció frontján igyekeztek egységesek maradni. Immáron ez is felborulóban van, az utóbbi napokban a menedzsment tagjai mondták, ami épp az eszükbe jutott és ezek között egymásnak ellentmondó üzenet is akadtak…

 

Spielberg óta tudjuk: immáron a mindig háttérbe húzódó nagyvezérnek, Deitrich Mateschitznek is tele a hócipője a négy bő esztendőt követő jelenlegi, eredmények tekintetében katasztrofálisnak mondható időszakkal, így az osztrák milliárdos a legutóbbi futam alkalmával minden eddiginél komolyabb ostromot indított a küszködés fő okának számító Renault ellen, de kilátásba helyezte azt is, hogy az érdeklődés teljes elvesztése miatt akár az egész Forma-1-es program lezárása is szóba kerülhet.

Ha a jelenlegi felhozatalhoz két csapatot és egy nagydíjat hozzáadó Red Bull ilyesmivel fenyegetőzik, bármi álljon is a háttérben, komolyan kell venni. Ugyan Spielbergben egy csipetnyi sóval kezelte a helyzetet, ezzel tökéletesen tisztában van Bernie Ecclestone is, akárcsak a Renault. A franciák mindjárt stratégiai egyeztetést hívtak össze a futamot követő napokra, hogy kézzel fogható bizonyítékokkal támasszák alá ígéreteiket, de ahogyan az ilyenkor lenni szokott, szegény embert az ág is húzta: a tervezett időben nem tudák igazolni saját igazukat, ugyanis a Viry-Chatillonban található központ próbapadja egy technikai hiba miatt két napra leállt.

Helmut Marko, a Red Bull szigorú és harcias sportszakmai vezetője - aki nem mellesleg az energiaitalos táborban a Renault leghangosabb bírálójának számít - az eddigi kommunikációs irányvonalat követve természetesen ennek okán is odapörkölt a franciáknak. „Tisztán akarjuk látni a fejlesztések irányát és azt, hogy milyen teljesítménybeli javulásra van kilátás. Elegünk van az ígéretekből, eredményeket akarunk” – fogalmazott az osztrák szakember, aki Mateschitz spielbergi kommentárjához igazodva próbálta nyomatékosítani, hogy a márka egész Forma-1-es programja forog kockán: „A nyári szünetig szeretnénk meghozni a döntést arra vonatkozóan, hogy folytatjuk-e az F1-es tevékenységet, s ha igen, akkor hogyan…”

Ehhez képest Goodwoodban, a Festival of Speeden a csapatfőnöki tisztséget betöltő Christian Horner nemcsak azt nyomatékosította, hogy egyáltalán nincs veszélyben az állása, ami azt feltételezi, hogy nem tart a csapat esetleges megszűnésétől, hanem azt is elárulta: nem tartja kizártnak, hogy megvalósul a régóta pletykált lépés és a Red Bull rövidesen közúti sportkocsi építésébe fog. Persze a jelenlegi technológiai partnerrel, az Infinitivel közösen, amely márka történetesen a Renault-Nissan konszern égisze alá tartozik. Ha tényleg készülnek ilyesmire, az azt feltételezheti, hogy aligha várható szakítás a Renault és a Red Bull között.

„Az Infinitivel fennálló kapcsolatunk révén betettük a lábunkat az autóipari szektorba és immáron olyan területeken is jelen vagyunk, ahol eddig nem voltunk. Tevékenységünk hatásra rövidesen érezhető lesz a jövő Infiniti-termékein. Jelen pillanatban kizárólag arra összpontosítunk, hogy Forma-1-es konstruktőrök vagyunk, de mint látjuk, egyre nagyobb az áramlás a sport és a közúti autós piac között” – fogalmazott Horner, aki szerint a közúti Red Bullról „jelenleg is esik szó” a versenyistállónál és „a jövőre nézve egyáltalán nem kizárt, hogy ez meg is valósul”. A csapatfőnök rátett még egy lapáttal és azt mondta, hogy a különítmény agya, a technikai igazgató Adrian Newey „nagyon szívesen megcsinálná” a közúti autót, ráadásul az autóipari szegmensben általában jól informált Autocar című lap már azt is tudni véli, hogy a Forma-1-től egy hajszálnyit visszalépő mérnökguru már dolgozik is a kocsi tervein.

Az ellentmondásos megnyilatkozások után ember legyen a talpán, aki képes átlátni, hogy mit akar, mire készül a Red Bull…