A hétvégi Le Mans-i 24 órás futam és NIco Hülkenberg győzelme kapcsán valószínűleg sokakban felmerült a kérdés, hogy mit bírna egy Forma-1-es autó ezen a megbízhatósági derbin. A szakma általában viszolyog az ilyen jellegű kérdések forszírozásától, ám a Lotus technikai igazgatója, Nick Chester volt olyan bátor, hogy kijelentette: a jelenlegi autók hajtáslánca elméletileg lehetővé tenné, hogy a Forma-1-es gépek is részt vegyenek egy 24 órás futamon.
Chester a Lotus ausztriai beharangozó kommünikéjében tette meg bátor, ugyanakkor elgondolkodtató kijelentését. „Mókás lenne és imádnám azt a mérnöki kihívást, hogy F1-es autót indítsunk egy 24 órás futamon” – mondta az enstone-i alakulat technikai főguruja. „A jelenlegi motorszabályok értelmében olyan motorunk és váltónk van, amelyek a korábbiakkal ellentétben képesek lennének teljesíteni ezt a versenytávot. A mostani F1-es autó nekivághatna egy megbízhatósági versenynek, számos olyan alkatrésze van, amely lehetővé tenné ezt. A múltban a V8-as motorok és a régebbi váltók nem voltak ennyire tartósak. Lehet, hogy jó lenne, ha beszélnénk erről az ACO-val is…”
Attól aligha kell tartani, hogy Forma-1-es autók bukkannak majd fel a Le Mans-i nevezési listán, de tény, hogy a futam és a megbízhatósági-vb (WEC) mostantól még komolyabb téma lesz a Forma-1-ben, mint eddig volt. Ez jórészt annak köszönhető, hogy Hülkenberg karrierje első Le Mans-i részvététele alkalmával a Porsche kötelékében mindjárt diadalmaskodott: aktív Forma-1-es pilóta Johnny Herbert 1991-es sikere óta nem volt képes hasonlóra.
„Szerintem ez egész pályafutásom legcsodálatosabb diadala és ennek a győzelem csak pozitív hatása lesz”- mondta a Forma-1-ben az élcsapatok által érthetetlen módon mellőzött német, aki saját bevallása szerint még nem tudja, hogy visszatér-e a WEC mezőnyébe: „Szerencsém volt, hogy Vijay Mallya, a csapatfőnököm elengedett, ráadásul eljött megnézni és éppen olyan lelkes volt, mint én. A felkészülés egyébként fél évet vett igénybe és a 30 extra munkanapot meg lehetett ugyan oldani a Forma-1 mellett, de nem volt könnyű…”
Earl Bamber vagy Nick Tandy helyett a kétszeres Forma-1-es világbajnok, Fernando Alonso is lehetett volna a német pilóta egyik váltótársa a 19-es rajtszámú Porsche 919 Hybrid volánja mögött, azonban a spanyol – akinek tavaly abban a kiváltságban volt része, hogy elrajtoltathatta a Le Mans-i mezőnyt – bármennyire akarta, nem kapott engedélyt a kiruccanásra a McLaren-Hondától.„Fernando érdeklődött, és itt akart lenni. Többször is kérdezgetett az utóbbi hetekben” – árulta el a futam után Hülkenberg.
A McLaren-Honda küszködése miatt mostanság nehéz időszakot élő spanyol a hétvégén újfent visszatért a Le Mans-i témára. Tavalyi élményeit felidézve az ESPN-nek kijelentette, hogy a legismertebb megbízhatósági futam „sokkal nyitottabb, és az emberek is sokkal nyitottabbak. Maga a rendezvény is hatalmas. Lehet, hogy nincs akkor visszhangja, mint egy Forma-1-es futamnak, de nyugodtan mondhatjuk, hogy sokkal nagyobb bármelyik Forma-1-es futamnál.”
Kritikusra szabta a hangvételt a spanyol akkor is, amikor vezetői szempontból összevetette a Le Mans-i autókat a Forma-1-es gépekkel: „Vezetői tekintetben azok a kocsik nagyon vonzóak, mert csúcstechnológiát képviselnek. Két órán és három etapon keresztül is 0,3 másodpercen belüli köröket mehetsz. A Forma-1-ben az utóbbi néhány évben már el is felejtettük, hogy milyen két órán keresztül ugyanazt az autót vezetni” – fogalmazott a kétszeres vb-első.
Mint arról az F+1 Blog korábban beszámolt, Mark Webber, a Forma-1-nek 2013 végén búcsút intő és azóta a Porsche WEC-csapatát erősítő ausztrál pilóta az első ottani idényének tapasztalatai alapján jutott arra a következtetésre, hogy a WEC csapatmunkaként is élvezetesebb, mint a Forma-1.