Noha Sebastian Vettel keményen odaszólt a Pirellinek a Belga Nagydíj utáni forró pillanatokban, Maurizio Arrivabene, a Ferrari csapatfőnöke a futamot követő sajtóértekezleten kijelentette: nem kell attól tartani, hogy elmérgesedik a két olasz mamutcég viszonya. Amellett persze a maranellói szakvezető is kiállt, hogy a különítmény a Pirelli jóváhagyásával választotta meg a négyszeres vb-első kiesését eredményező stratégiát...

 

Vettel másfél körrel a Belga Nagydíj vége előtt bukta el a dobogót, miután Ferrarijának jobb hátsó kereke eldurrant a Kemmel-egyenesben, így a Lotus pilótája, Romain Grosjean állhatott fel a dobogó legalsó fokára. A rendkívül optimista, egy kiállásos stratégiával versenyző német viharos gyorsasággal távozott a helyszínről, ám előtte egy tévéinterjúban nekiugrott a Pirellinek, azt hangsúlyozva, hogy „megengedhetetlenek” az olyan gumis incidensek, mint amilyenek Spában történtek a hétvégén vele, valamint a pénteki szabadedzésen Nico Rosberggel.

„Mi mindig a válasz? Ugyanaz! ’Volt egy vágás, törmelék, karosszériadarab – frászt!'” – háborgott a német, aki megjegyezte azt is, hogy „talán nem olyan rossz a helyzet, mint néhány éve Silverstone-ban volt, de ez így elfogadhatatlan”  és egyeztetést javasolt a gumikkal kapcsolatban már Monza előtt.  Paul Hembery, a Pirelli főnöke természetesen válaszolt Vettel vádjaira, azzal érvelve, hogy a német pilóta abroncsa a hosszúra nyújtott etap miatt az életciklusa végén járt  és – mint fogalmazott – „akárcsak bármely abronccsal a világon, amely az életciklusa végén jár, gondok adódtak”. 

„Vettel 28 kört tett meg, többet, mint amit gondoltunk a többség által választott két vagy három kiállásos stratégiához képest, de ők úgy érezték, hogy képesek végigcsinálni egy kiállással. Az abroncs élettartamát előzetesen 40 körre becsültük, de az csak egy becslés volt, mert a versenykörülmények között számos tényező változhat, így a becslés néha nem pontos. Más csapatok más irányt választottak” – állt ki a gumigyártó igaza mellett Hembery, aki nyomatékosította azt is, hogy Vettel utalásával ellentétben nem lehet párhuzamot vonni a vasárnapi és a pénteki, Rosberg-féle incidens között.

Arrivabene a futamot követő sajtóértekezletén hangsúlyozta, hogy igyekszik elejét venni a Ferrari és a Pirelli közötti helyzet elmérgesedésének. „Nem akarok belemenni szócsatába, mert szerintem annak nincs értelme. Sebastian megnyilatkozásának hátterében az áll, hogy érthető módon rendkívül csalódott volt,” – fogalmazott a Ferrari-vezér, aki természetesen reflektált a Hembery azon felvetésére is, hogy a defektet a túlságosan optimista stratégia eredményezte. „Ez volt az eredeti, A-tervünk, az erről szóló döntést pedig egészen pontosan ma délelőtt 11 órakor, a stratégiával kapcsolatos megbeszélésen hoztuk meg. Erről természetesen a Pirelli is tudott, hiszen hozzánk is, mint minden másik csapathoz, delegálnak egy mérnököt, aki nem csak azért van ott, hogy rágógumit rágjon. Azért van velünk, hogy ellenőrizze a különböző etapokat az edzéseken, azok adatait és információkkal lássa el a csapatot.”

Vettel kiesése és a címvédő-listavezető Lewis Hamilton győzelme után a ponttáblázat 3. helyén álló német hátránya 67 egységnyire nőtt a Mercedes britjéhez képest, ami azt jelenti, hogy az egyébként is gyatrának mondható esélyei még inkább elhalványodtak. A konstruktőri tabella 2. helyén álló vörösök szempontjából Kimi Räikkönen 7. helye meglehetősen soványka, ám Arrivabene szerint a hungaroringi győzelemhez képest eredmények vonatkozásában gyenge hétvége is tartogatott pozitívumokat.

„Tény, hogy Magyarországon sokkal boldogabb voltam a futam utáni sajtótájékoztatón, de voltak ennek a hétvégének is pozitívumai. Például az, hogy a csapat javul és egyre jobb, sok egyéb más mellett abban a tekintetben is, hogyan reagálnak bizonyos helyzetekre. Most például pénteken nagyon, nagyon szenvedtünk, de a srácok megtalálták a megfelelő irányt, azt a metodológiát, amellyel ki tudtunk lábalni ebből a helyzetből. Fantasztikusan reagáltak, ez az a csapat, amilyet én akarok” – fogalmazott a szakember, aki méltatta a pilóták teljesítményét is: „Nagyszerű teljesítményt nyújtottak mindketten.  Seb úgy küzdött, mint egy oroszlán. Ezzel nagyon elégedett voltam, mert ilyen versenyzőt akartam a csapatban. Kimi is kitett magáért, hiszen hátulról rajtolva több pozíciót javított és a hetedik helyen végzett.”