Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA
efpluszegy

Prost szerint a Forma-1 megéri az árát



Alain Prost, a korábbi négyszeres világbajnok, a Renault márkanagykövete az F+1 Blog kérdésére vasárnap Barcelonában nem cáfolta a pletykát, amely szerint azon mesterkedik, hogy rábírja a konszernt: ismét gyári csapattal képviseltessék magukat a Forma-1-ben. Részleteket ugyan nem árult el, de hangsúlyozta: hiába nagy a felhördülés a költségek miatt, autógyári szinten még mindig jó biznisz az Ecclestone-cirkusz.

Tovább
0

Csak a szövegelés megy a McLaren-Hondának



Újabb verseny, újabb katasztrofális szereplés: a McLaren-Honda a korábbiakhoz képest komolynak tűnő fogadkozás ellenére sem találta a góllövő csukáját a Spanyol Nagydíjon, Barcelonában. A magyarázkodás persze megy, de lassan ebben a tekintetben is kifogy a munícióból a brit-japán különítmény…

Tovább
0

Pletykaözön a Ferrari körül Barcelonában



Felszállóágba került idén a Ferrari, ám az olasz alakulatnál az átfogó átszervezés után sem minden papsajt: a Spanyol Nagydíj helyszínén, Barcelonában például egy olyan probléma bukott ki, amelyen eleinte az egész paddock csak nevetett, ám szombatra kiderült, hogy nagyon is van alapja az egyébként tényleg kissé furának tűnő ügynek…

Tovább
0

Mit mond Bottas a Ferrari-pletykáról?




Hisztéria még nincs Valtteri Bottas körül, de a Spanyol Nagydíj helyszínén, Barcelonában a sajtó megrohamozta a Williams-Mercedes pilótáját, akiről az európai évadnyitót megelőző háromhetes szünetben elterjedt, hogy a Ferrari következő finnje lehet és már jövőre Maranellóba teheti át a székhelyét. Az északi versenyző semmi mást nem csinált egész csütörtökön, csak azt ismételgette: nem tudja, hogy zajlanak-e egyeztetések a menedzsmentjével az átigazolásról.

Bottas már sokszor igazolta tehetségét 2013-as bemutatkozása óta, tavaly pedig már a jövő fényes csillagaként kezelte a szakma a feljavuló Williams-Mercedesszel több ízben dobogós helyen végző versenyzőt. Idén a grove-i csapat idénye a vártnál gyengébben kezdődött, ennek ellenére Bottasról elterjedt, hogy kiszemelte magának a Ferrari, ahol – noha az egyre mosolygósabb és kezdi korábbi ismét korábbi önmagát idézni – Kimi Räikkönennek még nincs biztos helye 2016-ra.


„Sok sztorit hallottam, és ezek között sok igazán mulatságos is volt, hiszen végső soron mi tudjuk, hogy mi történik és mi nem” – mondta mosolyogva Bottas csütörtöki, barcelonai sajtóértekezletén, ahol jelen volt az F+1 Blog is. „Az igazság az, hogy jelenleg csakis erre a szezonra összpontosítok, mert azon vagyok, hogy a csapat a maximumot nyújtsa. A többiről egyelőre semmit nem tudok, ez a helyzet. Pletykák mindig vannak, de én nem foglalkozom ezekkel, ez a menedzsment dolga. Jómagam a versenyzésre összpontosítok, mert a jövőre vonatkozóan szerintem ez a legjobb, amit tehetek.”

A sajtómunkatársak persze mindent megtettek, hogy kihúzzanak valamit Bottasból a Ferrari-üggyel kapcsolatban: amikor szóba került az a régi mondás, amely szerint minden versenyző álma, hogy egy napon a maranellói vörösök kötelékében hajtson, a finn részéről hallgatás és egy cinkos mosoly volt a válasz, a folytatásban pedig a versenyzők által ilyen ügyekben gyakran hangoztatott válasszal hárított. „Mindent a menedzsmentem csinál, de lehet, hogy van olyan dolog, amelyről engem még nem tájékoztattak. Őket kellene megkérdezni erről” – fogalmazott a 25 esztendős korábbi GP3-bajnok.

Mint ismeretes, Bottas menedzsere a rutinos F1-pilótamenedzser, Didier Coton, míg szakmai tanácsadóként tagja a menedzsmentnek a korábbi kétszeres vb-első Mika Häkkinen, valamint - befektetőként - a Mercedes sportosztályát vezető Toto Wolff is. Épp ez adja a dolog pikantériáját, hiszen amennyiben a Ferrarihoz igazolna, ahhoz nagy valószínűség szerint a Mercedes-főguru áldására is szükség lenne. „Menedzsment frontján természetesen Didier az aktívabb, hiszen Toto túlságosan elfoglalt, de szerintem megbeszélik a dolgokat” – mondta ezzel kapcsolatban a versenyző, aki a jövőjét forszírozó kérdésözönben annyit legalább elárult, hogy a Williamsszel sincs érvényes megállapodása 2016-ra.


Bár a Williams idei szezonja nem úgy indult, ahogyan arra a tavalyi alapján számítani lehetett, az északi pilóta rendíthetetlenül bízik a grove-i alakulatban: „A Williamsszel szeretnék nyerni, a csapatnak nagy tervei vannak a jövőre nézve. Komoly befektetéseket végeztek a sikeres jövő érdekében, kiváló szakembereket igazoltak. Ennek köszönhetően tavaly nagyot léptünk előre, s bár most nehezen kezdtünk, ha tartani tudjuk a fejlesztéseink ütemtervét, az évad utolsó szakaszára ismét erősek lehetünk” – mondta a finn, akinek tájékoztatása szerint a Williams az évad első komolyabb fejlesztési hullámára „kisebb aero-finomításokkal” készült és „mega” változtatásokat nem hajtottak végre az FW30-ason.

Bottas – aki hátfájdalmak miatt kihagyta az évadnyitót – a legutóbbi három futam során 30 pontot gyűjtött, amellyel jelenleg az egyéni ponttáblázat 6. helyén állomásozik. Csapattársa, az egy ponttal többet zsákmányoló Felipe Massa előzi meg, a csapat pedig – szinte légüres térben – a 3. helyen tanyázik: a 2. helyet birtokló Ferraritól 46 ponttal vannak lemaradva, a Red Bullt pedig 38 ponttal előzik meg.

Tovább
0

Alonso kipróbálta Senna '88-as McLarenjét




Noha az érdemi szereplés esélyét, különösképp a futamgyőzelemét a McLaren egyelőre képtelen megadni Fernando Alonsónak, a spanyol versenyző egyik régi álmát most valóra válthatta a wokingi csapat jóvoltából. A kétszeres vb-első kipróbálhatta példaképe, a néhai háromszoros világbajnok Ayrton Senna 1988-as versenyautóját, az MP4/4-et.

Tovább
1

efpluszegy

blogavatar

F+1

Utolsó kommentek