Nico Hülkenberg, a Force India Forma-1-es versenyzője élvezte első éles, LMP1-es átruccanását, amelyet a Porsche kötelékében ejtett meg a megbízhatósági-vb (WEC) múlt hétvégi 6 órás futamán, Spában. A németre még vár idén a Le Mans-i 24 órás viadal, s mint leszögezte: egyelőre nem dőlt el, hogy ott vagy a Forma-1-ben folytatja karrierjét.
Aligha lehet kétséges, hogy az idei második WEC-forduló legnagyobb szenzációja Hülkenberg színre lépése volt. Aktív Forma-1-es pilóták a modern időkben csak nagyon ritkán vállalnak hasonló bevetést, a német viszont kellően bátor volt ahhoz, hogy ilyesmire vállalkozzon, ráadásul egy ideje - mivel a Force India helyzetéről a cáfolatok garmadája ellenére is rendre borúlátó feltételezések érkeznek – azt sem titkolja, hogy egy esetleges közeljövőbeli kategóriaváltás feltérképezése miatt mondott igent a Porsche hívó szavára.
Hülkenberg az új-zélandi Earl Bamberrel és a brit Nick Tandyvel osztozkodott Spában a harmadik 919 Hybriden: az első ízben összeálló, a Le Mans-i 24 órásra is nevezett trió a Porsche-tábor leggyengébben muzsikáló tagjaként a 6. helyen zárta az Audik és a Toyoták ellen vívott csörtét. Az Audi-győzelemmel zárult viadalon az újdonsült Porsche-egységet hátráltatta többek között az is, hogy Tandy a verseny elején ütközött egy GT-s autóval.
„Élveztem” – idézte a Motorsport.com a német Forma-1-es versenyzőt. „Az elején sajnálatos módon veszítettünk némi időt, de azért voltunk itt, hogy tapasztalatokat szerezzünk. Le Mans nyilvánvalóan sokkal inkább erőpálya, így van még tennivalónk bőven az addig hátralevő időben. Akadt néhány problémánk is az autóval, amelyet addig meg kell oldanunk.”
Mint a Porsche hivatalos kommünikéjéből kiderült, Hülkenberg főként a Forma-1-es futamokhoz képest szokatlanul nagy forgalom kezelését találta „érdekesnek és élvezetesnek”, továbbá azt sem leplezte, hogy ez nem mindig sikerült tökéletesen, akárcsak az előzések, amelyek – mint mondta – „hol sikerült jól időzíteni, hol pedig nem”. A Motorsport.com helyszíni tudósítójának azt mondta a 27 éves pilóta, hogy a belgiumi bevetést „abszolút” a Le Mans-i felkészülés és tanulási folyamat részének kell tekinteni.
„Ez volt az első alkalom, hogy kapcsolatba kerültem a versenyzésnek ezzel a műfajával, így számomra minden teljesen új volt ezen a hétvégén. Mindent mérlegre téve szerintem jól alakultak a dolgok, habár az eredményünk nem olyan lett, mint szerettük volna. Itt tulajdonképpen nem is az eredmény volt a fontos, hanem az, hogy tapasztalatokat szerezzünk. A forgalom egyébként nem is volt annyira rossz, mint gondoltam. Jó volt, kifejezetten élveztem” – fogalmazott a német.
Hülkenberg régóta vár arra, hogy valamelyik Forma-1-es topcsapat kiemelje a középmezőnyből, de sok szakmabeli szerint érthetetlen módon erre mindeddig nem került sor. Mióta Mark Webber a 2013-as idény végén beleunt a királykategóriába és átigazolt a Porsche LMP1-es különítményéhez, tudjuk, hogy egy gyári sportautós szerződés érdemi alternatívát képes kínálni egy olyan versenyzőnek is, aki az F1 élmezőnyében edződött. Tavalyi rövid átruccanása után az audis André Lotterer is úgy foglalt állást, hogy csak egy F1-es csúcsistállóért fordítana hátat a négykarikás márkának.
Hülkenberg is a puhatolózás jegyében mondott igent a weissachi márka által felkínált lehetőségre, ám saját bevallása szerint azt még nem tudja eldönteni, hogyan alakul a jövője: „Most megcsináltam ezt a versenyt, végigcsinálom Le Mans-t is, aztán pedig kiértékelem, hogy mennyire tetszett. Hogy itt van-e jövőm, vagy az F1-ben… Szerintem a jövőm most még teljesen nyitott kérdés, az évnek ebben a szakaszában túlságosan korai lenne erről beszélni” – mondta a német, akinek saját bevallása szerint a hétvégi Spanyol Nagydíjon nem okoz majd gondot visszazökkenni a Forma-1-es mindennapokba: „Csak előszedem a másik szoftvert és feltöltöm az agyamba!”
Hülkenberg az évad első négy, távoli futama közül csak az évadnyitó Ausztrál Nagydíjon tudott pontot szerezni: Melbourne-ben a 7. helyen végzett és 6 pontjával az egyéni tabella 10. helyén állomásozik.