Nem csak a versenyzők között találhattunk jó teljesítménnyel bemutatkozó újoncot az évadnyitó Ausztrál Nagydíjon, hanem a csapatvezető között is. Maurizio Arrivabene először vezette csatába csapatfőnökként a Ferrarit és a közvélemény szerint máris eleget tett az asztalra ahhoz, hogy ne csak úgy emlegessük, mint a „cigis fickót”.
Arrivabene a Philip Morris európai marketingrészlegének éléről érkezett a maranellói különítményhez, így nem csoda, hogy a paddockban többen is „cigisként” emlegették. Bár a főszponzor képviselőjeként a háttérben régóta szerves része volt úgy a Scuderia életének, mint a Forma-1-nek, a tavalyi év végén megejtett kinevezésekor sokan jóelőre elkönyvelték, hogy a Ferrari élén a távozó, kimondva és kimondatlanul is inkompetens Marco Mattiaccit egy szintén tapasztalatlan vezető váltja.
A maranellói együttest évek óta irányító, a tavalyi Kínai Nagydíj előtt menesztett Stefano Domenicali kiváló szakember volt, de a közvélemény egyetértett abban, hogy az általa vezetett menedzsment túlságosan engedékeny volt, ezért nem sikerült megtartani a Todt-éra színvonalát. Az olasz helyére érkezett honfitársa, Mattiacci, akinek néhány hónapos tevékenységét szívfájdalom nélkül lehet értékelhetetlennek minősíteni, Arrivabene viszont jól kezdett. Előbb a csapatfőnöki sajtótájékoztatón sütött el egy jópofa poén, amikor a motorszállítás ügyében odaszólt a Manort irányító Graeme Lowdonnak, hogy „ha nincs pénz, nincs méz”, később, a hétvége hátralevő részében megerősítést nyert, hogy a Ferrari valóban nagyot lépett előre az előző szezonhoz képest.
Noha Kimi Räikkönen kiesett, Sebastian Vettel 3. helyezése révén a tifosinak is jutott némi öröm. Miután a melbourne-i hétvégén a Ferrari valóban feledtetni tudta a tavalyi enervált nyűglődést, Arrivabene csapatfőnöki antréját hatásosnak lehet minősíteni: az egykori „cigist” immáron a szkeptikusok is elfogadják szakvezetőként, saját maga pedig jelezte, hogy csak félig elégedett az első hétvégéjével. „A csapat és a tifosi miatt örülök, csapatfőnökként viszont csak félig vagyok boldog, mert míg az egyik autónk dobogón végzett, addig a másik megállt a pályán. Ez azt jelenti, hogy csak a munka felét végeztük el” – mondta Arrivabene az Ausztrál Nagydíjat követő sajtóértekezletén.
Emlékezetes pillanat volt a futam közben, amikor Arrivabene a pitwalltól átvonult a csapat garázsába, hogy elbeszélgessen a szervizcsapattal, miután gondok adódtak Räikkönen bal hátsó kerekének cseréjével: „Először próbáltam megnyugtatni őket, mert nem akartam pánikhangulatot. Aztán megkérdeztem az érintett szerelőt, hogy valójában mi történt? Meghallgattam és mondtam neki, hogy nyugodjon meg, szedje össze magát, mert az ilyesmi bizony megtörténhet” – mondta a tévéközvetítésben is látott momentumról a csapatfőnök.
Räikkönen és Vettel az évad rajtja előtt kemény, de békés és sportszerű házi csatát ígért, míg Arrivabene több ízben is hangsúlyozta, hogy ezt el is várja versenyzőitől. A csapatfőnök szerint az évadnyitó után is egyaránt nagy figyelmet szentel majd a finn-német párosnak.
„Seb természetesen boldog volt, hiszen egy régi álmát megvalósítva dobogón állt a Ferrari színeiben, ami igazán különleges minden F1-es pilóta számára” – mondta Arrivabene. „Kimihez odamentem és elbeszélgettem vele. Tudnod kell, hogyan kell kezelned a versenyződet, meg kell értened és biztatnod kell őt. Ha az egyikkel ünnepelsz, a másikra pedig ügyet sem vetsz, az nem működik. Ez a két srác jól dolgozik együtt, az én dolgom pedig az, hogy fenntartsam a megfelelő egyensúlyt. Igyekszem magabiztossá tenni Kimit, így számos alkalommal elmondtam neki, hogy ’nézd Kimi, olyan vagy, mint egy kalapács’, pokolian taposod a gázt és az időzítésed is remek. A konstruktőri sikerhez mindkét versenyzőre szükségünk van és szerintem Kimi is nagyon jó munkát végez” – fogalmazott a csapatfőnök
Arrivabene az évad rajtja előtt azt jósolta, hogy a Ferrari partiban lehet a Williamsszel, a Red Bullal és egy vagy két futamgyőzelmet is elcsíphetnek. Mint elárulta, az évadnyitós tapasztalatok hatására bizakodóbb, mint korábban: „Most már egy picit jobban kell hinnünk magunkban és el kell kezdenünk csökkenteni a hátrányunkat a Mercedeshez képest. Minden azon múlik, hogy képesek leszünk-e hasonló mederben folytatni a munkát, pánik nélkül, továbbra is lelkesen” – mondta a szakvezető.